مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: امسال در بافت تاریخی، منازل مجاور زمین‌های کشاورزی و باغ های کاشان 35 مورد مارگیری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مهدی مجدالاشرافی آغاز فصل گرما در مناطقی که آب‌وهوای گرم و خشک دارد را از علائم ورود انواع مارها و خزندگان به مناطق شهری و مسکونی دانست و افزود: آمار رؤیت اينگونه حیوانات در منازل مسکونی شهروندان و روستاییان شهرستان کاشان،‌ هرسال در حال افزایش است.
وي گفت: در صورت مشاهده مار نباید واکنشی نشان داد، زیرا ممکن است مار خزیده و به مکان‌های غیر دسترس برود و  مارگیری را سخت کند و باید تا حضور گروه آتش‌نشانی در محل، مار را زیر نظر داشته باشند و از نزدیک شدن به آن اجتناب كرد.
مجدالاشرافی افعی موکتی، تیره مار و شتر مار شیرازی را مهمترين مارهاي خطرناك كوير كاشان اعلام كرد و گفت: سر مارهای سمی مثلثی شکل و بیرون زده از راستای بدن است درحالی‌که مارهای غیرسمی سری معمولاً گرد و مدور در راستای بدن دارند، همچنین مارهای سمی در نقطه گزش معمولاً جای دو دندان به‌خوبی قابل‌تشخیص است درحالی ‌که در مارهای غیرسمی در نقطه گزش جای دو سری دندان موازی دیده می‌شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.