جمعی از نمایندگان مجلس سنا در نامه‌ای خواستار برکناری معاون مشاور امنیت ملی اوباما شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن فری بیکن، جمعی از اعضای ارشد کنگره آمریکا طی نامه‌ای به باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – خواستار اخراج یکی از مشاوران ارشد وی شدند.

این درخواست پس از آن صورت گرفت که «بن رودز» از مشاوران ارشد اوباما در گفتگوی هفته گذشته خود با نیویورک تایمز اظهار داشت که در جریان مذاکرات هسته‌ای با ایران خبرنگاران اخبار مورد تایید تیم مذاکره‌کننده آمریکا را به بیرون منتقل می‌کردند و همین مسئله، انتقادات فراوانی را متوجه کاخ سفید کرده است. دولت اوباما در حال حاضر متهم است که با انجام این کار قصد فریب و گمراه کردن اعضای کنگره و افکار عمومی آمریکا را داشته است.

اعضای کنگره آمریکا معتقدند که بنابر اظهارات رودز، دولت اوباما در جریان مذاکرات هسته‌ای تابستان گذشته با ایران، قرائت خود را از محتوای مذاکرات با ایران به خورد افکار عمومی آمریکا داده است و به همین دلیل در نامه خود از اوباما خواسته‌اند به عنوان اولین اقدام، معاون مشاور امنیت ملی خود را از کار برکنار کند. 

کمیسیون نظارت کنگره نیز از رودز خواسته است برای ادای پاره‌ای توضیحات درخصوص اظهارات جنجالی خود روز سه‌شنبه (امروز) در جلسه این کمیسیون شرکت کند؛ اما به گفته منابع آگاه، مشاور اوباما اعلام کرده است که در این جلسه شرکت نخواهد کرد. «جیسون چِیفیتز» – نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیسیون نظارت کنگره – روز گذشته اظهار داشت درصورت امتناع رودز از حضور در جلسه استماع روز سه‌شنبه، این کمیسیون رسما برای وی احضاریه خواهد فرستاد. 

سناتور «مارک کرک» – رئیس کمیسیون فرعی امنیت ملی و تجارت بین‌الملل سنا، سناتور «جان کورنین» – رئیس فراکسیون اکثریت سنا – و سناتور «جان باراسو» – عضو کمیته روابط خارجی و رئیس کمیته سیاست‌گذاری جمهوری‌خواهان در مجلس سنا - از جمله افرادی هستند که نامه ارسالی کنگره به کاخ سفید را امضا کرده‌اند. 

در بخشی از این نامه خطاب به اوباما آمده است: "ما از شما می خواهیم پیش از آنکه «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی بیش از این باعث وهن دفتر ریاست جمهوری شود، او را از سمت خود برکنار کنید. نمایندگان دولت و کنگره به عنوان دو بازوی اجرایی و قانون‌گذاری کشور گاهی مواقع برسر مسائلی که برای امنیت ملی ما دارای اهمیت حیاتی هستند دچار اختلافات عمیقی می‌شوند؛ اما برای مصلحت بزرگتری که به نفع جمهوریت و مردم ماست، ما باید همگی به شیوه‌ای محترمانه، صادقانه و سازنده با یکدیگر تعامل کنیم."

در ادامه این نامه آمده است: "اما اظهارات غیرمحترمانه، فریبکارانه و غیرسازنده آقای رودز به وضوح دور از این استاندارد تعریف شده است. مطمئنا اگر او در هر جایی به غیر از کاخ سفید مرتکب چنین رفتاری شده بود، یا تاکنون اخراج یا مجبور به استعفا شده بود."

در پایان این نامه از اوباما خواسته شده است با توجه به اینکه اظهارات اخیر رودز این شائبه را ایجاد کرده است که دولت آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای با ایران به ارائه اطلاعات غلط به خبرنگاران و جامعه آمریکا پرداخته است، با برکناری رودز و فاصله گرفتن از اظهارات وی، بخشی از اعتماد از دست رفته افکار عمومی و اصحاب رسانه را به خود بازگرداند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار