كوروش زارعی قبل از آنكه هنرمند بزرگی باشد، انسان اخلاق‌مداری است. برای وی تئاتر یك مسئله‌ جدی است و ما به مدیرانی نیاز داریم كه تئاتر برایشان جدی باشد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ سروش طاهری كارگردان و بازیگر تئاتر گفت: همه‌ ما از روزهای پررونق تئاتر حوزه هنری خبر داریم اما معتقدم سیاست‌گذاری‌های برخی از مدیران پیشین مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری باعث فاصله گرفتن هنرمندان تئاتر از این نهاد شده است. البته نمی‌توانم نام این اتفاق را سوء مدیریت بگذارم بلكه به نظرم در بعضی موضوعات، بی‌توجهی‌هایی صورت گرفته و فكر می‌كنم گام اول برای رونق تئاتر حوزه هنری، احیای اعتبار تئاتر حوزه هنری است.

وی افزود: جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره ماه تا چند سال پیش، میزبان هنرمندان بسیار خوب و شایسته‌ای- چه از میان پیش‌كسوتان و چه از میان جوانان- بود؛ اما كم كم آن رونق و درخششی را كه داشت در سایه‌ بی‌مهر‌ی‌ها از دست داد. ای كاش جشنواره‌ تئاتر سوره ماه با همان شكل و شمایل شاخص‌اش احیا شود.

این كارگردان تئاتر خاطرنشان ساخت: در دوره‌ای هنرمندان جوان با آثار بسیار خوبشان، چراغ تماشاخانه‌های حوزه هنری را روشن نگه می‌داشتند اما كم‌كم سطح آثار منتخب برای این تماشاخانه‌ها تنزل پیدا كرد و هنرمندانی كه سال‌ها با این مركز همكاری مستمر داشتند از حوزه هنری فاصله گرفتند.

این بازیگر تئاتر ادامه داد: تئاتر حوزه هنری تماشاخانه‌های مجهز و باكیفیتی دارد و من افسوس می‌خورم چرا باید این سالن‌ها خاك بخورند و نمایشی در آن‌ها اجرا نشوند؟ فكر می‌كنم بسیاری از هنرمندان به دلیل مشكلاتی كه در تماشاخانه‌های حوزه هنری پیش روی تماشاگران و آثارشان هست، كمتر تمایل برای اجرا در آن سالن‌ها را دارند.

طاهری كه نمایش «خون و ماتیك» را در سال 91 در حوزه هنری به صحنه برد اظهار داشت: در سال جدید با تغییر مدیریت مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، ایجاد تحولات بیشتری توقع می‌رود و خبر اجرای استندآپ كمدی امیر كربلایی‌زاده از ابتدای خردادماه در حوزه هنری خبر بسیار مسرت‌بخشی است و به نظرم شروع خوبی برای تحول در تئاتر حوزه هنری خواهد بود.

وی از كوروش زارعی، مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، به عنوان هنرمندی متعهد و دلسوز یاد كرد و افزود: كوروش زارعی قبل از آنكه هنرمند بزرگی باشد، انسان اخلاق‌مداری است. برای وی تئاتر یك مسئله‌ جدی است و ما به مدیرانی نیاز داریم كه تئاتر برایشان جدی باشد.

طاهری در پایان تاكید كرد: من در آثار مختلف همكاری‌های متعددی با آقای زارعی داشته‌ام و او را از نزدیك می‌شناسم. او از هنرمندان حرفه‌ای تئاتر است و دغدغه‌ حمایت جدی از تئاتر را دارد. كارنامه كاری ایشان و آثار ارزشمندی كه در تولید و اجرای آن‌ها سهمی داشته، توانایی‌های زارعی را در عرصه‌ نمایش نشان می‌دهد. امیدوارم در سمت جدید به‌عنوان مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری هم موفق باشند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار