نخستین ماراتن برنامه‌نویسی سلامت خاورمیانه از چهارشنبه در آبادان آغازمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ماراتن برنامه‌نویسی سلامت در مدت سه روز 29 تا 31 اردیبهشت‌ماه جاری در زمینه چالش‌های مطرح شده در امر سلامت به میزبانی دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار خواهد شد.

آغاز این قبیل رویدادها از سال 2012 و تحت حمایت آژانس سلامت دولت کانادا بود که طی سه سال اخیر بیش از 60 هلس هاکاتون در دانشگاه‌های مطرح دنیا همچون کمبریج، هاروارد و MIT  برگزار شده است.

در سه سال اخیر بیش از 11 ماراتن با موضوعاتی همچون بیماری MS، آلزایمر و غیره در کشورهایی چون آمریکا، استرالیا و ژاپن برگزار کرده‌اند.این رویداد به حضور تیم‌های نرم‌افزاری از سراسر کشور و حتی از کشورهای منطقه نسبت به تولید نرم‌افزارهای تخصصی گام مهمی به منظور بهبود کیفیت خدمات بهداشتی درمانی به بیماران خواهد برداشت و ماحصل این کار به نام دانشکده علوم پزشکی آبادان ثبت و در تمام نقاط کشور به اجرا در خواهد آمد.

هاکاهلس نخستین ماراتن برنامه‌نویسی سلامت در خاورمیانه است که توانسته با رعایت پروتکل‌های علمی تأییدیه دانشگاه‌های MIT و هکینگ هلس کانادا را دریافت کند.تیم‌های برنامه‌نویسی داخل و خارج کشور می‌توانند با انجام فرآیند ثبت‌نام در این رقابت امکان حضور داشته باشند.

ماحصل این رقابت به رفع چالش‌های سیستم بهداشت کشور و ارتقای کیفیت مراقبت‌های بهداشتی در خانه‌های بهداشت سراسر کشور کمک شایانی خواهد کرد و حدود 20 تیم منتخب از میان متقاضیان شرکت در این ماراتن در 10 چالش تعیین شده توسط تیم کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه آبادان اقدام به تولید نرم‌افزار می‌کنند.

جایزه تیم نخست این رقابت مبلغ 200 میلیون ریال، تیم دوم 100 میلیون تیم سوم 50 میلیون ریال خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.