نمایندگان مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان برخی مصوبات را به دلیل نداشتن ماهیت بودجه‌ای حذف کردند.

برخی مصوبات به دلیل نداشتن ماهیت بودجه‌ای حذف شدند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در صحن علنی امروز (دوشنبه 27 اردیبهشت ماه) مجلس تعدادی از بندهای لایحه بودجه سال 95 کل کشور را که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود مورد بررسی قرار دادند و در ادامه با حذف تبصره الحاقی 9 تبصره 19 و تبصره الحاقی 12 و همچنین بند "د" تبصره 2 لایحه بودجه سال 95 را به منظور تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

اگرچه حذف تبصره الحاقی 9 تبصره 19 با مخالفت‌هایی هم در صحن علنی از سوی برخی نمایندگان همراه بود. 

این تبصره الحاقی تصریح می‌کرد: 

کلیه افراد 65 سال سن و بالاتر عضو صندوق‌ بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر که حداقل ده سال سهم بیمه اجتماعی خود را پرداخت نموده‌اند، می‌توانند باقیمانده کل پرداخت‌ها را تاسقف پانزده سال به نرخ روز و یکجا پرداخت نموده و مشمول بازنشستگی شوند.

که این مصوبه مجلس به دلیل نداشتن ماهیت بودجه‌ای مورد مخالفت شورای نگهبان قرار گرفت و در نهایت با 118 رای موافق، 39 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن به منظور تامین نظر شورای نگهبان حذف شد.

اگرچه تعدادی از نمایندگان پیشنهاداتی را برای تبصره الحاقی 12 و 9 داشتند که به دلیل اتمام زمان بودجه دو دوازدهمی و عدم فرصت کافی برای ارائه آن‌ها به مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس مجلس و سخنگوی کمیسیون تلفیق از آن‌ها خواستند تا پیشنهادات خود را ارائه نکنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار