سیب زمینی یکی از انواع سبزی جاتی است که کابردهای زیادی در پخت و پز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شیرمستی کارشناس تغذیه می گوید برگ و زائده ی سیب زمینی بعلت داشتن سولانین مخدر و آرام بخش است ولی بعلت سمی بودن نباید مورد مصرف داخلی قرار گیرد و باید فقط بعنوان ضماد و استعمال خارجی استفاده شود .

وی افزود:سیب زمینی بعلت داشتن ویتامین C زیاد برای مقابله با بیماری اسکوربیت بکار می رود وبرای تسکین سوختگی ها ، سیب زمینی خام را رنده کرده وبه عنوان ضماد روی قسمت سوختگی بگذارید و هر چند دقیقه آنرا عوض کنید و ضماد تازه روی آن قرار دهید .

شیرمستی با اشاره به اینکه سیب زمینی دارای آنزیم مهار کننده می باشد بنابراین ضد سرطان وضد ویروس است مخصوصا سیب زمینی در این مورد از شیر یا سویا قوی تر است .

کارشناس تغذیه گفت:پوست سیب زمینی ماننده پوست میوه ها وسبزیجات دارای ماده آنتی اکسیدان است بنابراین از پیر شدن سلولها و نیز از بوجود آمدن سلولهای سرطانی جلوگیری می کند .

وی همچنین برای استفاده از سیب زمینی اگر آنرا تکه می کنید باید فورا از آن استفاده کیند زیرا خیلی زود اکسیده می شود و خواص خود را از دست می دهد .

سیب زمینی را همیشه باید با بخار و یا در فر بپزید سیب زمینی سرخ شده غیر از اینکه خاصیتی ندارد بلکه برای بدن مضر هم است

و اما مضرات سیب زمینی برای اشخاصی که مبتلا به قند هستند مضر است زیرا بعلت داشتن نشاسته قند خون را بالا می برد و اینگونه اشخاص اگر بخواهند از فوائد سیب زمینی استفاده کنند باید آنرا تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه مصرف کنند ویا از مصرف آن خورددی کنند.


انتهای پیام/ پ

برچسب ها: کرمانشاه ، سیب ، زمینی ، نارس ، گل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.