سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت:فضای آشفته تکنولوژی در دنیای مجازی با ابزار ارتباطی در ارائه خوراک مسموم ماوای خانواده و گوشه دنج و خلوت‌گزینی جوانان شده‌است.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا مؤمنیان، شامگاه شنبه 25 اردیبهشت در همایش روز جهانی خانواده در تالار علامه فیض دانشگاه کاشان در جمع خانواده‌ها گفت:فضای مجازی گوشه‌های دنج و خلوت‌گزینی را در لایه‌های ابزار ارتباطی ماهواره، اینترنت و موبایل ایجاد کرده‌است.

وی با تاکید بر اینکه این ابزار ارتباطی روز علی‌رغم محاسن آن آسیب‌های فراوانی را به بنیان نهاد خانواده زده است گفت: تهدید کردن مرزهای شخهصی و تهاجم محرم و نامحرم در خانواده از جمله آسیب‌های این ابزار ارتباطی است.

به‌گفته‌وی،آسیب‌های ابزار پیشرفته ارتباطی کمتر اطلاع‌رسانی شده است .

مومنیان با اشاره به اینکه امروز جامعه از قشری‌گری مذهبی صدمه می‌بیند گفت: جوانان بیشتر با پوسته دین آشنا هستند و دین را لقلقه زبان دارند.

وی افزود: با این قشری‌گری و آشنایی با پوسته دین جوهره دین از تکاپوی خودش در جامعه از جریان می‌افتد.

به‌گفته‌وی، جوانانی که گرفتار پوسته پر سر و صدای دین هستند آسیب آن متوجه خانواده‌های مذهبی می‌شود.

مومنیان بر چهار محور ارتباط با خود، خدا، طبیعت و دیگران گفت: این چهار محور برای زندگی سالم فرد در ارتباط با افراد جامعه نیازمند تامل و تدبر فراوان در رفتار است.

وی، فرزندان و خانواده را گران‌ قیمت‌ترین سرمایه افراد دانست و گفت:متاسفانه این حفظ و نگهداری و چگونگی استفاده از این سرمایه امروز درست مدیریت نمی‌شود .

به‌گفته‌وی، گاهی اوقات پدر و مادرها با رفتار غلط و نادرست کریستال وجودی فرزندان را غبارآلود و از خود دور می‌کنند و دچار ضعف رابطه و ارتباط خاکستری می‌شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان یادآورشد: واکنش خوبی نسبت به ابزار فناوری جدید نداریم و تنها نسبت به آسیب‌های آن برخورد سلبی انجام می‌دهیم و به نوعی با سیم‌خاردار در صدد مقابله با این سیل هستیم.

مؤمنیان در پایان با تقدیر از مجموعه عوامل اجرایی برگزاری همایش جهانی خانواده به میزبانی دانشگاه کاشان گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی نقش مهمی در مهارت‌افزایی زندگی و افزایش معلومات عمو می افراد خانواده در نحو ه برقراری هر چه بهتر و بیشتر ارتباط سالم و موفق آنها دارد.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.