استاندار اردبیل خواستار گسترش فعالیت های فرهنگی دستگاه های ذی ربط در زمینه مبارزه با مواد مخدر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش گفت: در زمینه کشف، برخورد و اجرای احکام عملکردها مناسب است اما فعالیت در حوزه فرهنگی دشوار بوده و باید با دقت و استمرار بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: از تمامی ابزارهای فرهنگی باید برای مبارزه با مواد مخدر استفاده شود اما پیش از این امر باید علت های مختلف گرایش به مواد مخدر جمع آوری و دسته بندی شود که در این زمینه دادگستری و نیروی انتظامی باید ابتکارعمل را به دست گیرند.

استاندار اردبیل بیان کرد: اگر علت گرایش به مواد مخدر آشکار نشود، نوع پرداخت ها متفاوت خواهد بود و به نتیجه مورد نظر دست نخواهیم یافت چرا که شاهد تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر سنتی به صنعتی هستیم.

خدابخش گفت: قاچاق مواد مخدر، فعالیتی سازماندهی شده و جزو چهار صنعت پردرآمد دنیاست و مسوولان باید مبارزه با این پدیده را جزو اولویت های اصلی برنامه کاری خود قرار دهند.

وی افزود: مطالعاتی با عنوان سرمایه اجتماعی چند سالی است آغاز شده که بیشتر به آسیب های اجتماعی می پردازد و مقام معظم رهبری نیز خواستار توجه جدی به معظل اعتیاد و طلاق شدند که باید مد نظر قرار بگیرد.

وی در کنار دسته بندی نوع گرایش ها، خواستار فعالیت بیشتر و افزایش ابزارهای مورد نیاز برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر از جمله مقابله با قاچاقچیان دانه درشت در این استان شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.