مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از مردم خواست از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، تاسیسات و دریاچه سدها و شنا کردن در آنها خودداری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کیاست امیریان گفت: خوشبختانه امسال بارش‌های بسیار خوبی داشتیم که باعث شد سراب‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه سدهای استان پرآب شود و سرریز چند سد را نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: خروشان و سیلابی شدن رودخانه‌ها باعث می‌شود افراد کنترل چندانی برای شنای خود نداشته باشند و هرچقدر هم در شناکردن ماهر باشند، امکان غرق شدن آنها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه کنار اکثر رودخانه‌ها و دریاچه سدها روستای دارای سکنه وجود دارد، خاطرنشان کرد: ساکنین این روستاها بیشتر از بقیه در معرض خطر هستند.

امیریان اظهار کرد: علی رغم همه توصیه‌ها هم در سال گذشته مواردی از غرق شدن در رودخانه‌ها و سدهای استان را داشتیم و هم از ابتدای امسال چند مورد غرق شدن در رودخانه‌ها و یک مورد غرق شدن در سد "آزادی" را داشتیم.

وی عنوان کرد: از بین رودخانه‌های استان نیز دو رودخانه "گاماسیاب" و "رازآور" معمولا بیشترین موارد غرق شدن را دارند.

به گفته این مسئول، شرکت آب منطقه‌ای نسبت به اطلاع رسانی و نصب تابلوهای "شنا ممنوع" در مناطقی که خطرناک است اقدام کرده و از طریق رسانه‌ها نیز اطلاع رسانی کافی را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس قانون ما وظیفه‌ای برای استقرار نیروهای غریق نجات در حاشیه سدها و تاسیسات آبی نداریم.

وی در پایان گفت: اگر در نقاطی که اطلاع رسانی شده که شنا ممنوع است حادثه‌ای برایافراد رخ دهد، وزارت نیرو هیچ تعهدیندارد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.