تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی26 اردیبهشت ( 15 می) اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز مهمترین اتفاقات فوتبالی را که در چنین روزی رخ داده است، مرور می کنیم. 

*شوخی عجیب، کار دست بازیکن تیم ملی اسکاتلند داد
15 می 1974 ، چند بازیکن تیم ملی اسکاتلند در ساعات اولیه صبح در شهر لارگس که حدود 70 کیلومتری گلاسکو قرار دارد برای گردش به بیرون رفتند. آنها چند ساعت قبل در همپدون پارک ، 2 بر صفر ولز را شکست داده بودند و قرار بود سه روز بعد برابر انگلیس قرار بگیرند. بنابراین ویلی اورموند، سرمربی اسکاتلند به آنها اجازه داد تا چند ساعتی تفریح کنند.

شوخی مرگ‌بار با بازیکن سلتیک/ زادروز دوقلوهای افسانه‌ای و ظهور عصای دست بانوی پیر


آنها پس از  تفریح از ساحل در حال بازگشت به هتل تیم بودند که یکی از بازیکنان اسکاتلندی به اسم جیمی جانستون ، که برای باشگاه سلتیک بازی می کرد ، به داخل یک قایق پارویی خالی رفت. سپس یکی دیگر از بازیکنان به اسم سندی جاردین ، به شوخی قایق را با لگد به وسط آب هل داد اما هیچ کس خبر نداشت که در قایق ، پارو وجود ندارد. جزر و مد آب ، جیمی را به وسط دریا کشاند. سپس دو بازیکن دیگر یک قایق دیگر پیدا کردند و به دنبال او رفتند اما قایق آنها نشست کرد و مجبور شدند به ساحل بازگردند.


جانستون در نهایت پس از چند ساعت به کمک گارد ساحلی نجات پیدا کرد. این داستان در رسانه ها بازتاب زیادی داشت و به عنوان حادثه قایق لارگس شناخته شد. این حادثه روی جانسون تاثیر گذاشت. اگر چه او در جریان پیروزی سه روز بعد اسکاتلند برابر انگلیس در زمین حضور داشت.

*نخستین قهرمانی تیم انگلیسی در اروپا
15 می 1963 ، تاتنهام با پیروزی برابر اتلتیکو مادرید به اولین باشگاه انگلیسی تبدیل شد که در مسابقات اروپایی قهرمان شده است. این تیم پنج بر یک در فینال جام برندگان جام اروپا اتلتیکو را شکست داد . همه 11 بازیکن ابتدایی تاتنهام در این مسابقه از بریتانیا بودند.
جام برندگان جام اروپا از فصل 1960-1961 آغاز شد و قهرمانان جام‌های حذفی کشورهای مختلف با یکدیگر مسابقه می دادند.
این مسابقه در حضور 49 هزار تماشاگر ورزشگاه فاینورد روتردام هلند برگزار شد و تاتنهام توانست با شکست مادریدی‌ها قهرمان شود.


*تولد برادران دوقلوی هلندی

15 می 1970 ، فرانک و رونالد دی بوئر ، برادران دوقلو و بازیکنان سابق تیم ملی هلند ، متولد شدند. هر دو برادر از سال 1988 وارد تیم اصلی آژاکس شدند و به این ترتیب فوتبال حرفه ای خود را آغاز کردند. فرانک در پست دفاع بازی می کرد اما رونالد ، هافبک تهاجمی و مهاجم بازی می کرد. فرانک تا سال 1999 در آژاکس ماند اما رونالد دو سال در بین سالهای 1991 تا 1993 در تیم توئنته بازی کرد و دوباره به آژاکس بازگشت. هر دو برادر در سال 1999 به تیم بارسلونا رفتند. این بار نیز رونالد زودتر از برادرش باشگاهش را ترک کرد و پس از یک سال به تیم رنجرز رفت اما فرانک تا سال 2003 در بارسا ماند و سپس یک فصل به گالاتاسرای رفت و بعد او هم به تیم برادرش یعنی رنجرز پیوست. 

شوخی مرگ‌بار با بازیکن سلتیک/ زادروز دوقلوهای افسانه‌ای و ظهور عصای دست بانوی پیر

راه این 2 برادر در سالهی پایانی فوتبالشان نیز شبیه هم بود. آنها در سال 2004 به الریان قطر رفتند و در سال بعد به تیم الشمال این کشور پیوستند. البته فرانک سال 2006 از فوتبال خداحافظی کرد اما رونالد تا 2008 در این تیم بازی کرد و سپس بازنشسته شد. فرانک دی بوئر 112 بازی ملی برای تیم هلند انجام داد در حالی که رونالد 67 بازی ملی در کارنامه دارد و هر دو 13 گل ملی زدند. در مربیگری نیز فرانک از رونالد موفق تر بود. او با هدایت تیم جوانان آژاکس مربیگری را آغاز کرد و سپس دستیار فان مارویک در تیم ملی هلند شد. فرانک از سال 2010 تا همین چند روز قبل سرمربی تیم آژاکس بود اما رونالد در کارنامه مربیگری خود ، فقط دستیاری در تیم جوانان قطر را دارد.


*تولد عصای دست بانوی پیر

15 می 1981 ، پاتریس اورا مدافع فرانسوی یوونتوس متولد شد. او فوتبال حرفه ای را از سال 1998 آغاز کرد و تا قبل از پیوستن به منچستر یونایتد در سال 2006، در فرانسه در تیم های مارسالا ، مونزا، نیس و موناکو بازی کرد. او تا سال 2014 در یونایتد ماند و 379 مسابقه انجام داد و کاپیتان این تیم شد.  اورا سپس به یوونتوس پیوست و دیشب نیز در آخرین مسابقه فصل یووه در سری آ ، توانست یکی از پنچ گل تیمش را برابر سمپدوریا به ثمر برساند. اورا تاکنون در 68 بازی ملی برای فرانسه به میدان رفته است.

شوخی مرگ‌بار با بازیکن سلتیک/ زادروز دوقلوهای افسانه‌ای و ظهور عصای دست بانوی پیر


انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار