معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: با مداخله دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در برنامه کاهش آسیب های اجتماعی و را ه اندازی مراکز کاهش آسیب آمار معتادین تزریقی در استان روند نزولی داشته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛دکتر ملک کیانی، در کمیته کاهش آسیب های اجتماعی افزود: آسیبهای اجتماعی یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در روند آموزش ، امنیت و اخلاق و خانواده ، جامعه و فرد می باشد و شناخت عوامل تشدید کننده و باز دارنده آسیبهای اجتماعی یکی از پر هزینه ترین امور اجتماعی درکشورها محسوب می شود .

وی ادامه داد: بیماری اعتیاد از جمله آسیب های اجتماعی در کل کشور و استان می باشد که عوارض اجتماعی ، جسمی و روحی را برای افراد مبتلا در بر دارد. و یکی از پر رنگ ترین آسیبهای اجتماعی است که پایه و ریشه بسیاری از آسیب های دیگر در جامعه می باشد .

دکتر کیانی تصریح کرد: با مشارکت مردم و شورای مبارزه با مواد مخدر معتادان تزریقی از سطح شهرستانها جمع آوری و در این مراکزنگهداری می شوند و با تجویز برنامه های دارویی برای آنان و ارایه آموزش لازم به آنان و خانواده های آنان در زمینه شاخص کاهش آسیب گامهای اساسی برداشته شده است .

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان ضمن تشکر و قدردانی از مشارکت شورای مبارزه با مواد مخدر استانداری در برنامه کاهش آسیب ابراز امیدواری کرد با مشارکت وهمدلی تمامی سازمانها و نهادها روز بروز شاهد ارتقای سلامت مردم در سطح جامعه باشیم .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار