طنزهای جناب خان انعکاس مشکلات شهروندان آبادانی است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ در برنامه پر طرفدار خندوانه شخصیت جذاب و محبوب جناب خان توانسته است در قالب طنز و شوخی بسیاری از مشکلاتی را که گریبان مشکلات مردم منطقه را می فشارد منعکس کند.

جناب خان و شوخی هایش  علاوه بر طراوت و شادابی که با لهجه شیرین آبادانی به مخاطب خود می دهد به راحت ترین شکل ممکن حرف دل مردم را می زند به عبارتی زبان گویای مردم آبادان است و نماینده مردمی است که در عین صبوری و شوخ طبعی در آتش مشکلات ریز و درشت می سوزند.

جناب خان این روزها حسابی بر سر زبانها افتاده است . رد این شخصیت طنز و منتقد را میتوان حتی در گوشی های تلفن همراه پیدا کرد .یک شهروند آبادانی که محو گوشی خود شده بود در این زمینه گفت: در گوشی موبایلم چندین برنامه جناب خان را دارم و به کرات نگاه می کنم .چرا که این برنامه هم تفریح  خوبی است و هم بخوبی می تواند نشاط و شادی به انسان هدیه دهد.در شهر آبادان وقتی از شهروندان نظرشان را در مورد جناب خان سوال می کنیم .

یکی از شهروندان بدون گفتن کلامی از شنیدن اسم جناب خان به خنده افتاد و دیگری تبسمی کرد و گفت : جناب خان بهتر از هر کسی توانست مشکل گردوخاک منطقه را به گوش مسئولان برساند.

شهروند دیگر گفت: من جناب خان از خودمان می دانم .او هم یک آبادانی است.شهروند دیگری گفت : هر وقت جناب خان در مورد خواستگاری صحبت میکند داغ دل مار ا تازه می کند گویی که از زبان ما سخن می گوید.یک شهروند در پاسخ به این سوال که چرا اینقدر ابادانی ها به جناب خان علاقمند هستند گفت : هم شخصیت جالب آبادانی دارد و هم در قالب این شخصیت مردم کشورمان را به وجد  می آورد.و این بسیار با ارزش است زیرا شاد کردن مردم کار سختی است .شاید بتوان به راحتی مردم را غمگین کرد اما به وجد آوردن مردم بسیار کار مشکلی است.

یک مغازه دار آبادانی نیز گفت : جناب خان با شوخی های جالبش همدلی خوبی بین مردم ایران ایجاد کرده و این کار بسیار قابل تقدیر است.

یک شهروند دیگر آبادانی گفت: جناب خان یک ملت را می خنداند و به مردم انرژی مثبت می دهد.جناب خان آبادانی به همه ثابت کرد که می شود مردم را خنداند و به کسی هم بی احترامی نکرد.

یکی از شهروندان آبادانی در پاسخ به این سوال که آیا نارحت نمی شوید که جناب خان پای لاف آبادان را به شوخی های خود کشانده است ، گفت : خوشبختانه آبادانی ها مردمانی بسیار صبور و با  ظرفیتی هستند و برای شادی مردم کشور با جان و دل از این شوخی ها استقبال میکنند.

 یک استاد دانشگاه هم در این زمینه گفت : نگاه انتقادی جناب خان  به برخی مسایل روز  با رویکردی  ظنز ، یکی از دلایل موفقیت برای خندوانه و شخصیت محبوب جناب خان است . به عنوان نمونه  مردم جنوب کشور هیچگاه ماسک ضد گردوغباری را که جناب خان به آقای حداد عادل هدیه کرد فراموش نمی کنند و به او گفت که هر وقت به جنوب سفر کردی این ماسک را همراه خودت ببر چون در گردوغبار نفس گیر جنوب به درد شما می خورد. و این خود نشان میدهد که بسیار ماهرانه میتوان طنز را با انتقاد عجین کرد و به گوش مسئولان رساند.

به هر حال جناب خان با کنایه ها و طنزهای انتقادیش در یکی از شادترین برنامه های صدا و سیما حضور دارد و همچنان نماینده قشر محرومی است که نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان هستند شاید این گونه انتقاد کردن برای حل مشکلات جنوب کشور بویژه آبادان ره به جایی ببرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، جناب خان ، طنز ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
ایول به جناب خان