مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، از اعزام 14 زائر بار اولی در قالب طرح اعزام زائران حرم حسینی (ع) به برکت وقف، به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی، با اعلام این خبر و با اشاره به اجرای نیات واقفین در زمینه اعزام زائران به عتبات عالیات، گفت: طرح زائران حرم حسینی نیز در همین راستا و برای سومین سال پیاپی، با بهره گیری از عواید موقوفات با نیات مرتبط اجرا می شود.

وی افزود: جمعه گذشته 24 اردیبهشت، 14 زائر بار اولی در قالب این طرح و از سراسر استان، به عتبات عالیات اعزام شدند.
 
عزیزی یادآور شد: واجدین شرایط این طرح علاوه بر افراد مشخص شده در وقف نامه ها و مطابق نیات واقفین، شامل خدام ثابت و افتحاری بقاع متبرکه و مساجد و افراد ساکن در مناطق محروم و روستایی نیز هستند.

وی، ابراز امیدواری کرد: با اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین درخصوص زیارت عتبات عالیات، شاهد ترویج فرهنگ زیارت و ایجاد وقف های جدید در این زمینه باشیم تا در سال های آینده، افراد بیشتری که تا کنون به زیارت عتبات مشرف نشده اند و توان مالی برای اعزام ندارند، از این طرح بهره مند شوند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در پایان، اجرای قانونمند و ضابطه مند با رویکرد شفاف سازی و اتخاذ وحدت رویه در اجرای نیات را موجب ترویج و اشاعه فرهنگ وقف و زمینه سازی وقف های جدید مشارکتی دانست.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار