با وجود خشکسالی که معضل اصلی عشایر استان اصفهان است عشایر شهرضا ۲۵ درصد گوشت قرمز اصفهان را تأمین می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، رئیس اداره امور عشایر شهرضا گفت: ۶۰۰ خانوار عشایر با ۶۷ هزار رأس دام سبک به شهرستان شهرضا کوچ کردند که تأمین کننده ۲۵ درصد گوشت قرمز استان و فراورده‌های لبنی، کشک، پشم و سایر محصولات لبنی هستند.

بهمن احمدیان اظهار داشت:عشایر شهرستان 600 خانوار کوچنده با بیش از 67 هزار رأس دام سبک هستند که از مراتع جنوب شهرستان تعلیف می‌کنند و به شغل دامپروری و دامداری مشغول هستند.

وی افزود: مهم‌ترین معضل پیش روی عشایر شهرستان خشکسالی‌های پی در پی، ضعیف شدن وضعیت مراتع، نبود آب و علوفه و هزینه‌های سنگین تأمین مایحتاج عمومی و علوفه است که جامعه عشایری با خصوصیاتی متمایز از جوامع شهری و روستایی از دیرباز در ایران حضور داشته و علاوه بر دفاع از مرز و بوم کشور، نقش چشمگیری در تولید، به ویژه محصولات دامی و لبنی داشته‌اند.

رئیس اداره امور عشایر شهرضا تصریح کرد:عشایر شهرستان با استقرار در مرز امین‌آباد جاده شیراز در جنوب شهرستان تا مرز مراتع دهاقان تأمین کننده 25 درصد گوشت قرمز استان و فراورده‌های لبنی،کشک، پشم و سایر محصولات لبنی هستند

احمدیان افزود:آب مصرفی عشایر در سال‌های پر بارش از چشمه سارها و قنوات تأمین می‌شود ولی در سال‌های خشک بوسیله تانکرهای خودکششی تأمین می‌شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.