مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز بخشی از مطالبات چغندرکاران استان کرمانشاه پرداخت نشده گفت: پرداخت حدود 28 درصد از مطالبات چغندرکاران استان باقیمانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پرویزی‌فر دلیل پرداخت نشدن مطالبات این تعداد از چغندرکاران را نیمه تعطیل بودن تعدادی از کارخانه‌های قند دانست و گفت: کارخانه‌های قند نقدیندگی لازم برای پرداخت مطالبات چغندرکاران را ندارند که این مسئله تا اندازه‌ای بدلیل پرداخت نشدن یارانه‌های مربوطه توسط دولت است.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بر اساس تصمیمات اخذ شده باید سال گذشته به ازای هر کیلوگرم چغندرقند 200 تومان به عنوان یارانه به کارخانه‌های قند پرداخت می‌شد که این رقم برای امسال 300 تومان اعلام شده که البته از سال گذشته تا کنون هیچ یارانه‌ای به کارخانه‌‌های قند پرداخت نشده است.

وی رکود حاکم برکشور را نیز در نداشتن نقدینگی کارخانه‌های قند و در نهایت نپرداختن مطالبات چغندرکاران بی تاثیر ندانست و افزود: فروش نرفتن شکر تولیدی در کارخانه‌های قند نیز تا حدود زیادی در پرداخت نشدن مطالبات چغندرکاران تاثیر داشته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از چغندرقند تولیدی در استان در دو کارخانه قند بیستون و اسلام آبادغرب فرآوری می‌شود، گفت: مابقی نیز برای فراوری به کارخانه‌های خارج از استان فرستاده می‌شود.

پرویزی‌فر در ادامه با بیان اینکه امسال یازدههزار هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندرقند رفته است، گفت: هنوز ارزیابی دقیقی از سطح سبز مزارع چغندر قند انجام نشده و ممکن است سطح برداشت بیشتر هم باشد.

پرویزی‌فر متوسط برداشت چغندر قند در استان کرمانشاه را 54 تن در هکتار اعلام کرد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.