کرمانشاه؛

کله پاچه مفید است یا مضر

کله پاچه یکی از غذاهای بسیار سنگین است و پروتئین و چربی بالایی دارد که قسمت هایی از آن مفید و قسمت هایی از آن بسیار مضراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شیر مستی کارشناس تغذیه گفت:یک منبع غذایی است که چربی بسیار بالایی دارد و نه تنها غذای مفیدی به شمار نمی رود بلکه بسیار نیز مضر است .

وی افزود: کله پاچه به میزان بالایی کلسترول دارد . کلسترول یکی از چربی هایی است که در رگ های خونی رسوب می کند و موجب گرفتگی آن می شود و می تواند در دراز مدت موجب سکته مغزی و قلبی شود. مقدار کلسترول مغز گاو و گوسفند بسیار زیاد است و مغز گاو حدود 120 گرم وزن دارد که حدود 2 هزار میلی گرم کلسترول دارد و حدود 130 کیلوکالری انرژی دارد.

کارشناس تغذیه افزود از نظر تغذیه ای، بهترین قسمت پاچه است که چربی کمی دارد و بدترین بخش مغز است که سرشار از کلسترول است..

وی گفت: تا حد امکان از خوردن مغز در کله پاچه خودداری کنید تا از مضرات آن در امان بمانید.

زبان گاو و گوسفند سرشار از ویتامین های گروه B مخصوصاً است و 100 گرم زبان گوساله حدود 130 کیلوکالری انرژی و 100 گرم زبان گوسفند حدود 260 کیلو کالری انرژی دارد.

شیر مستی با اشاره به اینکه همه ی اعضای موجود در یک دست کله پاچه از کالری و چربی زیادی برخوردار است گفت: به عنوان مثال چربی موجود در چشم از نوع چربی ترانس است و اصلا مناسب برای بدن نیست. مغز نیز کلسترول بسیار بالایی دارد به طوریکه هر یک مغز معدل 8 زرده تخم مرغ کلسترول دارد و کسانی که چربی خون بالایی دارند به هیچ عنوان مجاز به استفاده نیستند.

انتهای پیام/ پ

برچسب ها: کرمانشاه ، کله ، مفید ، مضر ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
یک کلام خواستم بدونم کله پاچه برای سرما خوردگی مضر است ،یا نه.یکساعته اراجیف خواندم آخر هم جواب نگرفتم
آخرین اخبار