عمليات ساخت پايانه مرزي رازي از اواخر خرداد ماه سالجاري آغاز شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ فرماندار شهرستان خوي بهمراه آقای عرب نجفي مشاور استاندار در امور مرزها و آقای مصطفوي مدير كل امنيتي و انتظامي استانداري از مرز رازي بازديد و در جلسه اي مسائل و مشكلات مرز رازي را با حضور دستگاه هاي ذيربط بررسي كردند.

در اين جلسه دكتر سيواني فرماندار خوي مرز رازي را يكي از مرزهاي مهم استان آذربايجان غربي خواند و افزود: علاوه بر استقرار گمرك ريلي و زميني در مرز رازي كه اين مرز را به يك پايانه مهم ترانزيتي و تجاري تبديل مي كند در سال 94 تعداد 560 هزار نفر از مرز رازی خوی استفاده کرده اند كه تردد اين حجم مسافر نيازمند زيرساخت هاي لازم مي باشد.

وي بابيان اينکه مرز رازي علي رغم مزيت ها و ظرفيت ها نواقصي دارد كه بايد برطرف شود.

فرماندار خوي يكي از مشكلات موجود در مرز رازي را نبود زيرساخت هاي لازم دانست و افزود: براي رفع اين مشكل بايد ساختمان پايانه، فضا و زيرساخت هاي لازم فراهم شود. وي ابراز اميدواري كرد عمليات ساخت پايانه مرزي رازي از اواخر خرداد ماه آغاز شود.

دكتر سيواني در ادامه، وجود برخي ناهماهنگي ها بين نهادها و ارگان هاي مستقر در مرز رازي كه ناشي از نبود ساختار و فضاي مناسب است را از ديگر مشكلات مرز رازي دانسته و افزود: براي مديريت هرچه بهتر تدوين شيوه نامه واحد كه وظايف هر سازمان را مشخص و تفكيك مي كند لازم و ضروري است.

فرماندار خوي با اشاره به تاكيد استاندار آذربايجان غربي براي استفاده از ظرفيت مرزها در جهت رشد و توسعه استان اظهار داشت: يكي از منابع رشد و توسعه استان آذربايجان غربي ظرفیت مرزهاي استان مي باشد كه براي بهبود شاخص هاي رشد و توسعه استان رونق مرز رازي مي تواند بسيار تاثير گذار باشد.

وي تصريح كرد: اعتقاد بنده اين است كه در صورت حل مشكلات ذكر شده و رونق مرز رازي، تامين امنيت مرز و نياز مرزنشينان و وضعيت معيشتي مرز نشينان بهبود مي يابد.

عرب نجفي از تاكيد استاندار آذربايجان غربي براي حل مسائل و مشكلات مرز رازي خبر داد و افزود: توسعه زير ساخت ها و فضاهاي لازم در پايانه لازم و مسائل و مشكلات مرز رازي بنا به تاكيد استاندار آذربايجان غربي بايد مرتفع گردد.

مصطفوي مدير كل امنيتي و انتظامي استانداري با اشاره به سياست هاي دولت براي برخورداري مرزنشينان از امكانات مناسب اظهار داشت: در قانون ساماندهي مبادلات مرزي تسهيلاتي براي مرزنشينان پيش بيني شده است كه بايد مرز نشينان بتوانند از اين تسهيلات استفاده كنند.

مصطفوي با اشاره به ظرفيت هاي موجود در مرزهاي استان آذربايجان غربي اظهار داشت: مرز رازي خوی يكي از اين ظرفيت ها است و بايد با فراهم شدن زيرساخت هاي لازم از اين مرز نهايت بهره را در جهت رشد استان ببريم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Pakistan
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
اقدام وعمل