اصفهان؛

نقش هیات‌های مذهبی در افزایش سرمایه‌های اجتماعی

شهردار اصفهان: باید توجه داشت که هر چه سرمایه‌ اجتماعی در شهرها افزایش یابد همدلی و وفاق و امنیت اجتماعی در شهرها بیشتر خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهردار اصفهان در دیدار با شورای هماهنگی هیات‌های مذهبی استان اصفهان گفت:هیات‌های مذهبی نقش بسزایی در افزایش سرمایه‌های اجتماعی دارند.

مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: تبدیل شهرها به شهری طیب، مهد عالمان، هنرمندان و نخبگان، مظهر تمدن نوین اسلامی، شهری با شهروندانی مسئولیت‌پذیر و شهری مبتنی بر دانش و دانایی بر اساس این برنامه باید تحقق یابد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نمی‌توانند به تنهایی ایجاد چنین شهری را تحقق بخشند، ادامه داد: از آنجایی که هیات‌های‌ مذهبی ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند می‌توانند در این زمینه به خوبی نقش حلقه اتصال شهروندان به شهرداری را ایفا کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه همه مسئولان موظف هستند در کنار شهرداری نسبت به تحقق شهری بر مبنای دانایی و دانش کمک کنند گفت: هیات‌های مذهبی می‌کوشند که بار معنوی و معنایی را در سطح فرهنگ عمومی افزایش دهند و از این رو می‌توانند کمک خوبی برای شهرداری‌ها باشند.

جمالی نژاد تصریح کرد: باید توجه داشت که در شهر اصفهان معضلات و چالش‌های اجتماعی وجود دارد که درصد فراگیری برخی از آنها در اصفهان بیش از دیگر شهرهای کشور و حتی شهرهای مرزی است و این امر می‌طلبد که هیات‌های مذهبی در این زمینه فعالیت بیشتری برای جذب جوانان داشته باشند.

وی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی نقش بسزایی در افزایش سرمایه‌های اجتماعی دارند، افزود: باید توجه داشت که هر چه سرمایه‌ اجتماعی در شهرها افزایش یابد همدلی و وفاق و امنیت اجتماعی در شهرها بیشتر می شود.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.