گروه های بسیاری از جوانان در قالب بسیج سازندگی در امر محرومیت زدایی در روستاهای آبادان و خرمشهر فعالیت دارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ هنوز در شهرستانهای آبادان و خرمشهرکه روزگاری صحنه سخترین نبردها در دوران دفاع مقدس بود ،بوی جهاد و  ایثار می آید .ایثار و جهادی که از جنس همان از خودگذشتگی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس است اما با ظاهری دیگر.

اینجا دیگر به ظاهر  نه  جنگی وجود دارد و نه خاکریزی . اما جوانانی هستند که در قالب بسیج سازندگی به جنگ محرومیت آمده اند .

جوانانی از گوشه و کنار کشور اسلامی به  این دیار آمده اند و دور از خانه و خانواده به جنگ با فقر و محرومیت برخواسته اند.گروهی از این بسیجیان آستین همت را بالا زده و دریکی از  روستاهای خرمشهر در حال ساخت خانه ای برای یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس هستند .

جانبازی روستایی ، که  سلامتیش را فدای امنیت و ارامش مردم کشورمان کرد.

یکی از این بسیجیان گفت : وظیفه خودمان می دانستیم که به مناطق محروم بویژه مناطق محروم دوران دفاع مقدس بیاییم و به مردم این منطقه کمک کنیم.

آنچه گروه بسیجیان سازندگی به دنبال آن هستند سازندگی و آبادانی است چرا که این نبرد بهترین نوع نبرد با فقر و محرومیت است و کمتر از نبرد رودررو با دشمنان میهن اسلامی نیست.

یکی دیگر از بسیجیان سازندگی گفت: منزلی که در حال ساخت ان هستیم برای جانبازی است که یک خانواده 6 نفره را سرپرستی می کند .

بسیجی دیگری گفت: این جانبازان مردانگی خود را در دوران دفاع مقدس نشان دادند و از ایثار جان  و مال خود دریغ نکردند .درواقع صحنه نبرد را خالی نگذاشتند و امروزه هم نبرد ما نبرد برای سازندگی است و وظیفه ماست که این صحنه را خالی نگذاریم. جانباز روستایی که جهادگران در حال ساخت خانه برای وی هستند،  گفت : این بسیجیان زحمت کش برای من همچون سنگر سازان بی سنگر دوران دفاع مقدس هستند.

همسر این جانباز گفت : بیش از سی سال است که ما بی خانمان هستیم و از خرابه ای به خرابه دیگر نقل مکان میکینم.

در روستاهای شهرستانهای آبادان خرمشهر هفت هزار نفر از بسیجیان سازندگی مشغول به فعالیت اند تا گَرد محرومیت را از چهره روستاییان منطقه بزدایند.این جهادگران سازندگی همچنین تعمیر بسیاری از منازل خانوداه های بی بضاعت و یا مساجد را هم به عهده دارند .علاوه بر آن برای بسیاری از روستاییان بی بضاعت اشتغالزایی هم میکنند.

یکی از این جهادگران گفت: بیش از 6 هزار قطعه جوجه مرغ و غاز بین روستاییان بی بضاعت توزیع شد تا با پرورش انان روزگار بگذرانند.

سردار نقدی رییس بسیج مستضعفین کشور هم  چندی پیش در بازدیدی از فعالیت جهادگران بسیجی در مناطق روستایی آبادان و خرمشهر گفت:بیش از 512 گروه از جهادگران بسیجی دانش آموزی و دانش جویی در سراسر کشور در امر سازندگی و محرومیت زدایی فعال هستند .

یک جهادگر بسیجی که 14 سال بیشتر نداشت گفت : از شهر ری آمده ام تا با شرکت در اردوی جهادی خدمت کوچکی انجام داده باشم.

یکی دیگر از این جهادگران گفت: اینجا آمده ایم تا بسازیم و ساخته شویم.

سالیان سال است که اردوهای جهادی بسیج سازندگی در مناطق آبادان و خرمشهر می آیند و به مردم محروم منطقه  خدمت رسانی میکنند. اما در کنار این خدمت رسانی به مردم منطقه که خود جهادی بزرگ برای مبارزه با فقر و محرومیت است راز بزرگ دیگر نهفته است و آن خودسازی است .زیرا جوانان با حضور در این عرصه سازندگی ، با خشت خشتی که بر هم می نهند خشت خشت وجود خود را می سازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.