کاهش ذخایر نفت آمریکا و نگرانی در خصوص نوسانات تولید در نیجریه و کانادا، به رکوردشکنی بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز؛ بهای جهانی نفت در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس نیویورک بیش از 3 درصد افزایش یافت. بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) با 1 دلار و 57 سنت افزایش (معادل 3.5 درصد) به 46 دلار و 23 سنت رسید که در 6 ماه اخیر بی‌سابقه است. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 1 دلار و 98 سنت افزایش، 47 دلار و 51 سنت معامله شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیروز از کاهش غیرمنتظره 3 میلیون و 400 هزار بشکه‌ای ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته خبر داد. این در حالی است که تحلیلگران از احتمال افزایش 714 هزار بشکه‌ای ذخایر نفتی آمریکا خبر داده‌بودند. همین عامل در کنار نگرانی‌ها در خصوص بحران آتش‌سوزی در کانادا و  تشدید نوسانات تولید نفت در نیجریه، به افزایش بهای جهانی طلای سیاه منجر شد.

آتش‌سوزی اخیر کانادا تولید روزانه نفت جهان را 1 و نیم میلیون بشکه کاهش داده‌است. این در حالی است که شرکت‌های کانادایی از روز سه‌شنبه برای جبران این کاهش تولید، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده‌اند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین دیروز پیش‌بینی کرد در سال آینده میلادی به دلیل تداوم افزایش تقاضا، بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال به حدود 76 دلار در هر بشکه برسد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار