مدیر کل کمیته امداد استان گفت : هر طرح گردشگری و توریستی که در روستاها اجراشود تا سقف 50 میلیون تومان حمایت مالی خواهد شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دشتی در مراسم توزیع 26 دستگاه تراکتور به مددجویان هشترود افزود: در سال گذشته شرکت تراکتور سازی تبریز قرار داد واگذاری 2 هزار تراکتور به مددجویان کشور را امضاء کرده بود که سقف استان آذربایجان شرقی 100 دستگاه بود که تمامی آنها واگذار شده است .

دشتی گفت : شهرستان هریس رتبه اول و هشترود رتبه دوم در واگذاری تراکتور به مددجویان را کسب نموده است .

وی گفت: این تراکتورها با 10 الی 15 درصد تخفیف به مددجویان داده می شود و شرکت تراکتور سازی در سال 95 هیچ گونه افزایش را شامل مددجویان نکرده است .

دشتی گفت: این تراکتورها به مبلغ 47 میلیون تومان با وام 30 میلیون تومانی با 1.5 درصد کارمزد از منابع داخلی و 15 میلیون تومان وام از طریق تسهیلات اشتغال زایی بانک کشاورزی با 4 درصد و 2 میلیون تومان آورده شخصی داده شده است

وی افزود: صندوق قرض الحسنه ولایت نیز در شهرستان ها ایجاد خواهد شد و در کشور استان آذربایجان شرقی و در استان نیز شهرستان هشترود اولین شعبات راه اندازی خواهند شد.

دشتی افزود:این اداره توانمندی خانواده ها را سرلوحه خود قرار داده است. و در دولت تدبیر و امید این کار به خوبی صورت گرفته است

وی ادامه داد : این اداره کل به 100 درصد تعهدات خود و فراتر از آن در حوزه کارگروه اشتغال استان عمل کرده است .

وی گفت : این اداره کل در سال گذشته 101 میلیارد تومان ازطریق بانکها وام 15 میلیون تومانی با 4 درصد به 6 هزار خانوار. تسهیلات پرداخت کرده است.

وی گفت : همچنین این اداره در سال گذشته 117 میلیارد تومان از منابع داخلی برای خانواده ها تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است .

وی افزود: در اردیبهشت امسال این اداره کل 1.5 میلیارد تومان تسهیلات به افراد واجد شرایطپرداخت نموده است.

طالب پرهیزکار معاون فرماندار هشترود نیز کشاورزی را اولویت اول و گردشگری و صنعت را از اولویت های بعدی کارگروه اشتغال شهرستان عنوان نمود و گفت : با هر سرمایه گذار داخلی و خارجی در این زمینه ها آماده عقد قرار داد هستیم.

وی گفت : برای سهولت کاری کشاورزان در ایام کاشت و برداشت محصول آژانس تلفنی تراکتور در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

با حضور مدیر کل کمیته امداد استان 26 دستگاه تراکتور به ارزش1 میلیارد و 170 میلیون تومان به مددجویان واگذار شد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.