سرپرست گروه موسیقی «آوای فاخته» گفت: همزمان با سوم خردادماه و سالروز آزادسازی خرمشهر، از آلبوم موسیقی «یاد رهی» در همدان رونمایی می‌شود.

رونمایی از آلبوم موسیقی «یاد رهی» در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛رضا عباسی اظهار کرد: این آلبوم به عنوان نخستین آلبوم موسیقی سنتی همدان، در قالب موسیقی کلاسیک ایرانی و با تنوع متناوب ریتمیک و ملودی تنظیم، ساخته و اجرا شده است.


آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی آوای فاخته اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است در اوایل خردادماه و طی مراسمی با حضور مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر استان از این آلبوم، رونمایی شود.

وی با بیان اینکه تمام اشعار این آلبوم از سروده‌های استاد «رهی معیری» است، ادامه داد: این آلبوم در دستگاه سه‌گاه و شامل دو قطعه ساز و آواز، یک قطعه دونوازی و سه تصنیف، یک پیش‌درآمد و یک چهار مضراب خواهد بود.

عباسی با تأکید بر اینکه تمام هزینه‌های آماده‌سازی و اخذ مجوز این آلبوم به صورت شخصی تأمین شده است، افزود: مراحل تنظیم و ساخت این آلبوم حدود دو سال به طول انجامید که به ثبت در کتابخانه ملی نیز رسیده و انشاءالله پس از مراسم رونمایی با قیمت ١٠ هزار تومان روانه بازار خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه حاصل تلاش‎های گروه موسیقی آوای فاخته با انتشار آلبوم «یاد رهی» به ثمر نشسته است، گفت: در این کار هنرمندانی همچون سینا منتظری (تار)، فرشاد فراهانی (تار باس)، مهدی پاک‌نیا (عود)، محمدرضا زارعی (سنتور)، افشین چوبریزیان (تنبک)، حامد ربانی (کمانچه)، پریسا زارعی (قانون) حضور داشته و میرامیر میری (دف و تنبک) به عنوان نوازنده میهمان ما را یاری می‎کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.