رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان تبریز، از غباروبی و عطرافشانی امام‌زاده سیدمحمد کججانی(ع) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام خلیلی در این خصوص افزود: مراسم غباروبی و عطر افشانی امام‌زاده سیدمحمد کججانی(ع) در روز پنجشنبه 23 اردیبهشت‌ماه راس ساعت هشت صبح برگزار می‌شود.

وی گفت: این مراسم به مناسبت اعیاد شعبانیه، با حضور مسئولان استانی و اداره اوقاف استان و همچنین هیئت‌امنای امام‌زاده سید محمد برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: این امام‌زاده با 14 واسطه از نوادگان امام زین‌العابدین(ع) می‌باشد که در روستای "کججان" آخماقیه واقع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز در خصوص هدف از برگزاری این مراسم در روز میلاد با سعادت امام‌سجاد(ع) بیان کرد: با توجه به اینکه امام‌زاده سیدمحمد کججانی(ع) که از علما و عرفای قرن ششم‌هجری بوده است، از نوادگان امام‌سجاد(ع) می‌باشد به‌همین علت این روز را برای غباروبی این امام‌زاده انتخاب کرده‌ایم.

وی در خصوص نذورات و مبالغی که داخل ضریح امام‌زاده و یا در صندوق‌ نذورات توسط مردم ریخته می‌شود، خاطرنشان کرد: کلیه‌ی هزینه‌های جاری، عمرانی، فرهنگی امام‌زاده‌ها از طریق نذورات مردم انجام می‌شود و همچنین هیچ‌گونه بودجه دولتی نیز به این بخش تعلق نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حتی یک ریال هم از نذورات مردم صرف امورات دیگر نمی‌شود، افزود: کلیه نذورات و هدایای مردم به امام‌زاده‌ها، تقسیم شده و بخشی از آن در هزینه‌های عمرانی، جهت ساخت‌وساز و رسیدگی به بنای امام‌زاده صرف شده و بخشی دیگر نیز در جهت امورات مدیریتی امام‌زاداه از جمله هزینه‌های آب و برق و.. صرف می‌شود و همچنین بخشی نیز صرف در هزینه‌های خادمان امام‌زاده و 15درصد نذورات نیز صرف در فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.