مجتمع پتروشیمی مهاباد هم‌اکنون برای ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و دو هزار نفر به طور غیرمستقم زمینه اشتغال‌ فراهم کرده است.

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس خدمات فنی مجتمع پتروشیمی مهاباد در برنامه بازدید خبرنگاران ‌استان آذربایجانغربی از این مجتمع گفت : در پتروشیمی مهاباد هم اکنون ضمن اشتغالزایی برای ۲۸۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون یورویی ، ۳۰۰ هزار تن پلی‌اتیلن سبک و سنگین تولید می شود.

جعفری تصریح کرد : ظرفیت اسمی این مجتمع 300 هزار تن پلی‌اتیلن سبک و سنگین و حجم سرمایه‌گذاری آن 250 میلیون یورو در بخش ارزی است.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان مهاباد هم گفت : هم ‌اکنون 143 واحد صنعتی در مهاباد وجود دارد که مشکلات آنها بررسی و رسیدگی می‌شود.

قادری با تاکید بر تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" بیان کرد : در این زمینه طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان و شهرستان تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد : هم‌اکنون 300 واحد تولیدی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان آذربایجان‌غربی وجود دارد که باید احیاء و تکمیل شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد با اشاره به مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی استان و شهرستان مهاباد گفت: متاسفانه مشکلات و معوقات بانکی از اصلی‌ترین مسائل موجود در راه صنعت استان هستند.

طرح ساخت مجتمع پتروشیمی مهاباد در اردیبهشت سال 89 آغاز شد و واحد پلی‌اتیلن آن در بیستم دی سال 94 به بهره‌برداری و به مرحله تولید رسید.

یادآور می شود ؛ پلی‌اتیلن در تولید انواع لوازم پلاستیکی مورد استفاده در آشپزخانه و صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد.

یکی از مصارف عمده پلی‌اتیلن سنگین ، استفاده از آن در قالب بادی است که معمولا برای تولید بطری‌های شیر ، ظروف مواد شیمیایی خانگی ، ضدیخ ، مواد شیمیایی سفیدکننده ، روغن موتور ، لوازم آرایشی و مخازن سوخت اتومبیل استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.