به گفته رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه سختی دریافت تسهیلات از بانک‌ها، نرخ بالای بیمه اجباری نیروی انسانی، بی ثباتی قوانین تولید و سرمایه‌گذاری و ضعف بازار سرمایه در تامین مالی را چهار عامل نامناسب بودن فضای کسب و کار استان دانست.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه سختی دریافت تسهیلات از بانک‌ها، نرخ بالای بیمه اجباری نیروی انسانی، بی ثباتی قوانین تولید و سرمایه‌گذاری و ضعف بازار سرمایه در تامین مالی را چهار عامل نامناسب بودن فضای کسب و کار استان دانست.

کیوان کاشفی با بیان اینکه مشکل بیکاری کرمانشاه یکساله حل نمی‌شود.گفت:نرخ بیکاری در کل کشور 10.4 اعلام کرد که در استان کرمانشاه بالاتر از این رقم است.

وی با اشاره به جمعیت 1.6 میلیون نفری  افراد مستعد کار ادامه داد:از این تعداد 470 هزار نفر شاغل و 143 هزار نفر بیکار هستند و مابقی هم خارج از بازار کارند، یعنی محصلند و یا ... .

 کاشفی نرخ مشارکت اقتصادی در استان کرمانشاه را نیز 38 درصد اعلام کرد و افزود:در استان کرمانشاه قصرشیرین با 48 درصد بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی و جوانرود با 35 درصد کمترین نرخ مشارکت اقتصادی را دارد.

وی در ادامه با اشاره به شش طرحی که اتاق بازرگانی برای کمک به مشکل بیکاری استان دارد گفت:اولین مورد "ساختار نیروی کار و فضای کسب و کار" است و دومین طرح "توسعه فضای آموزشی استان" است برگزاری نمایشگاه بازار کار" سومین طرح اتاق بازرگانی است.

 "توسعه تشکل های تخصصی بخش خصوصی"و " توسعه مشاغل خدماتی مولد" و"اثرگذاری بر فرهنگ کار" از مهم ترین طرح های بعدی است که کاشفی آن را برشمرد.

 وی با اشاره به هزینه برگزاری نمایشگاه ادامه داد: هزینه این نمایشگاه،200 میلیون تومان است که اتاق بازرگانی نیمی از این هزینه را تقبل کرد و خواستار تامین نیمه دیگر آن هستیم تا نمایشگاه برگزار شود.


انتهای پیام/ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.