بررسی ها نشان می دهد فوبیاهایی نظیر ترس از آمپول و پزشک در اثر یادگیری، مشاهده و خاطرات نامطلوب در ذهن شکل گرفته و حتی گاهی باعث مختل شدن زندگی فرد می شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دور و اطراف ما کم نیستند افرادی که از پزشک و آمپول می ترسند و با دیدن آن ترسی عجیب سراسر وجودشان را فرا می گیرد، حاضرند هر کاری انجام دهند اما یک آمپول برای بهبودی سریعتر نزنند. شاید این ترس در موارد زیادی در اثر یادگیری یا مشاهده رفتار والدین در درون آنها نهادینه شده است اما کنار گذاشتن  ترس های غیر معمول که فوبیا به آنها گفته می شود غیر ممکن نیست، فقط لازم است  کمی جراتمان را زیاد کنیم و بدانیم که پیامدهای حاصل از عدم انجام یک کار کوچک چه مشکلات دنباله داری برای ما به وجود می آورد.

فوبیای آمپول/ کسانی که از آمپول می ترسند، بخوانند

وقتی ترس از حد بگذرد
محسن میرمحمد صادقی روانشناس و عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم شناختی گفت: دو نوع ترس داریم، یکی معمولی و طبیعی که بودن این ترس برای بقا افراد ضروری است تا افراد بتوانند عکس العمل های لازم را به موقع انجام دهند و از خودشان در مقابل خطرها محافظت کنند. 
 
وی ادامه داد: نوع دیگر، ترس غیر طبیعی یا فوبیا نام دارد که به نوعی ترس بیش از حد و غیرعقلانی از چیزهای خاص است که موجب اختلال در جریان عادی زندگی است، برای نمونه فرد از پزشک می ترسد که باعث عدم مراجعه به پزشک یا با حالت اضطراب شدید نزد دکتر می رود. این هراس ها جزء اختلال های اضطرابی قرار می گیرند و طبیعتاً باید برای رفع و درمان آنها اقدام کرد چون مخل زندگی فرد است. 

فوبیای آمپول/ کسانی که از آمپول می ترسند، بخوانند

سمیه شاهمرادی مشاور خانواده و مدرس دانشگاه تهران در همین راستا عنوان کرد: ترس وقتی از حد معمول فراتر رود، خطرناک است اما ترس معمولی مفید است چرا که باعث می شود فرد حواس خود را بیشتر جمع کند.

محرک ناتوان کننده
صادقی در خصوص فوبیاها و ویژگی مشترک آنها اذعان داشت: فوبیاها تنوع بالایی دارند و می تواند در مقابل اشیاء، حیوانات و شرایط مختلف باشند اما ویژگی مشترک همه آنها این است که هر قدر فرد نزدیک به این موارد ترس زا باشد، اضطراب بیشتری وجودش را فرا می گیرد، بنابراین از آن وضعیت دوری می کند. 

این عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم شناختی درباره تشدید و ادامه پیدا کردن ترس های غیر معمول اظهار داشت:  فردی که از آمپول می ترسد، وقتی آن را می بیند یا صحبت آن می شود استرس بالایی پیدا می کند. در واقع در مقابله با محرک ها احساس ناتوانی شدید می کند که منجر به فرار از موقعیت استرس زا، تشدید و برگشتن مجدد  ترس در فرد است.

صادقی افزود: یک چرخه مدام تکرار می شود و فرد نه تنها از آن بیرون نمی آید بلکه خاطرات تلخی که از این موضوع  دارد مرتب افزایش می یابد، در نتیجه اگر تلاشی برای حل این موضوع نشود احتمال وخیم تر شدن وضعیت هم وجود دارد.

شایع ترین فوبیا را بشناسید
شاهمرادی مدرس دانشگاه تهران در خصوص شایع ترین ترس غیرعادی تصریح کرد: افراد زیادی هستند که از پزشک، آمپول و مخصوصاً دندانپزشکی می ترسند و این فوبیا یکی از شایع ترین ترس ها است، حتی افرادی که وضعیت دندان آنها بسیار وخیم شده است و به عصب رسیده است ولی فرد با قرص های مسکن قوی خودش را آرام می کند اما پیش پزشک نمی رود.

صادقی، روانشناس در خصوص روش های ایجاد فوبیا بیان کرد: این نوع هراس ها معمولاً یک موضوع آموخته شده است که غالباً افراد به شکل های مختلف آن را یاد می گیرند. ممکن است دردوران کودکی اتفاق افتاده باشند.

درد بی درمان آمپول های کودکی
 برای نمونه در کودکی دوره بیماری سختی را سپری کرده است یا آمپول دردناکی را زده است که این موضوع باعث به وجود آمودن رشته خاطرات ناخوشایند از پزشک، درمانگاه و آمپول شده است. حتی ممکن است یکی از نزدیکان فرد در بیمارستان فوت کرده باشد که همه این موارد شرطی سازی کلاسیک را درمغز فرد ایجاد می کند که هر وقت اسم این موارد می آید مجموعه ای از سختی ها در ذهن فرد تداعی می شود.


فوبیای آمپول/ کسانی که از آمپول می ترسند، بخوانند

وی ادامه داد: جنس دیگری از این قبیل ترس ها از طریق مشاهده رفتاراطرافیان ایجاد می شود. اگر والدین فرد همین ترس ها را داشته باشند، احتمال انتقال ترس به فرزندانشان زیاد است. در واقع یادگیری کودک از والدین در اینجا مطرح است. به علاوه آزمایش هایی در این زمینه بر روی حیوانات  نیز انجام شده است که نشان دهنده شباهت این موضوع بر روی حیوانات نیز است.

ژن ها هم می ترسند؟!
صادقی در خصوص ارتباط ژنتیک و فوبیا اظهار داشت: زمینه های ژنتیکی و بعضی آسیب ها در برخی نواحی مغز در تشدید فوبیا ها تاثیر گذار است البته به خودی خود این هراس ها جنبه ژنتیکی ندارند اما  این افراد به لحاظ زمینه اضطرابی  که دارند ممکن است بیشتر در معرض  آسیب ها قرار بگیرند. 

این عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم شناختی  درباره راهکارهای مقابله با ترس های غیر معمول عنوان کرد:  با توجه به ویژگی خود تشدید کنندگی دراین موضوعات، ضروری است که افراد برای حل این مشکل اقدام کنند که گزارش های انجام شده هم نشان از قابل حل بودن درصد بالایی از این ناراحتی ها در افراد است.

صادقی ادامه داد: نکته مهم این است که با اینکه هراس های غیر معمول جزء اختلالات اضطرابی نسبتاً جدی است اما افراد باید برای درمان به روانشناس و مشاور مراجعه کرده و تلاش کنند که مسئله شان را با کمک آنان حل کنند، در واقع به علت ریشه ها، گستردگی و عمقی این مسائل  ترس زا ممکن است خود فرد به تنهایی از عهده آن برنیاید در نتیجه ترس های غیر معمول به مراتب افزایش می یابد.

خود درمانی ممنوع!
این عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم شناختی درباره شیوه های درمانی تصریح کرد: شناخت درمانی، روش های مواجه و آرام سازی از جمله تکنیک های موثر برای رفع فوبیاها به شمارمی آید. 

شاهمرادی مشاور خانواده در خصوص بهترین تکنیک مقابله با ترس اظهار داشت: یکی از بهترین و موفق ترین راه درمان فوبیا مواجه  شدن با چیزی است که فرد از آن می ترسد که به صورت تدریجی یا یکباره است.

صادقی درهمین راستا افزود: در تکنیک مواجه شدن با ترس فرد را با مراتب مختلفی از ترسش روبه رو می کنند و بعد روش هایی را به فرد آموزش می دهند که بتواند خودش را آرام و اضطراب را از خود دور کند.

وی درباره روش خود درمانی تاکید کرد: یکی دیگر از روش های مقابله با ترس های غیر طبیعی نظیر ترس از آمپول، خود درمانی است که به تنهایی موثر نیست و حتی گاهی اشتباه است. درست است که فرد نخست باید خودش تصمیم به درمان بگیرد اما در درمان های روان شناختی حضور پزشک متخصص باعث نتیجه گیری زودتر می شود.

با ترستان روبه رو شوید
شاهمرادی مشاور خانواده و مدرس دانشگاه تهران در خصوص آشنا سازی فرد با ‍‍پیامدهای ترس خود بیان کرد: وقتی افراد با پیامدهای ترس خود آشنا شوند،راحت تر می توانند با آن کنار بیایند. البته این افراد تا زمانی که خودشان نخواهند درمان نمی شوند ولی در سنین پایین تر از طریق اجبار یا تشویق می توان افراد را به سمت آن موقعیت برد. 

این مشاور خانواده و مدرس دانشگاه تهران یادآور شد: در این موارد بردن افراد نزد دو دسته بسیار کارساز است. دسته اول کسانی که این مشکل را داشته اند و بر ترس خود غلبه کرده اند و دسته ی دیګر رفتن پیش افرادی که با ترس خود مواجه نشدن و در نتیجه پیامدهای زیادی گریبان گیر آنها شده است.

وجود ترس در انسان امری طبیعی است اما وقتی از حد طبیعی بگذرد و فرد در مواقعی به صورت ناخودآگاه ترس را در وجودش احساس کند نیاز است که از مشاوره و کمک پزشک استفاده شود تا فرد بتواند بر ترس بی مورد خود غلبه کند، در غیر این صورت زندگی فرد برسر مسئله پیش پا افتاده ای مختل می شود.

گزارش از بهار الهی 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۸ تير ۱۴۰۱
مامان من دکتره برام هشت تا امپول نوشت وقتی پرستار میخواست امپول بزنه چیلر نفر من رو گرفته بودن باسنم تا دو روز درد میکرد من کلاس چهارمم
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۶:۰۱ ۰۹ تير ۱۴۰۱
من نمی ترسم برای دیگران آمپول می زنم به خودمم می زنم
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۲۰:۱۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
وای خدا نگم براتون من چند دقیقه دیگه باید برم امپول بزنم یکبار وقتی داشت خوابم میبرد مامانم داد زد یهو گفتش که ای وای امپولو نزدیمم وای داشتم زهره ترک میشدم مامانم واسم دعا کرد درد نداشته باشه دیدم اصلا درد نداره دعای پدر و مادر خیلی خوبه والا واسه قدم میزنم یکبار رفتم دکتر گفت باز باید بزنم اینبار یک دونه دیگه بزنم تمامه باز میرم پیش دکتر بگه باز بزنم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
طاهره سادات محمد راد
۱۲:۳۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
خوب بود ولی من از این میترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اونقدر می‌ترسم که الان این مطلبو خوندم شروع کردم به لرزیدن و استرس وحشتناکی گرفتم:(((
Iran (Islamic Republic of)
الیزابت موسوی ۱۰ ساله
۱۳:۵۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
من خیلیییی میترسم باید فردا آزمایش بدم چیکار کنمم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
وای من فردا باید برم آزمایشگاه خون بدم خیلی میترسم کلاس هشتم هسم ولی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۱۲:۲۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
من فردا باید برم 22 تا ازمایش خون بدم من خیلی میترسم اخه دکتره بد میزنه و درد داره من کلاس هفتم هستم
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۳:۰۷ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
من به شدت فوبیای آمپول رگ دارم
Iran (Islamic Republic of)
bahare
۰۱:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
شما در مقاله اي كه در مورد فوبياي آمپول هست انواع اقسام عكس هاي اونو قرار داديد و اين نمونه بارز عدم درك از مطلبي كه مينويسيد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۵ تير ۱۴۰۰
من اینقدر از امپول میترسم که حاضر نیستم ببینم به کسی میزنن حتی به خودم بزنن ولی نبینم راحت ترم تا اینکه به یکی بزنن یه مدت بیمارستان بودم حدود چهل بار امپول زدم ولی هنوز ترسش هست البته بخاطر نزدن امپول بیمارستان بودم دانشجو هم هستم مثلا
Iran (Islamic Republic of)
roya
۱۶:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
من تجربه عصب کشی نداشتم و به شدت میترسیدم وقتی رفتم مطب درخواست کردم بهم بیحسی زیاد بزنن و دکترم قبل شروع کار چهار بار بهم آمپول بیحسی زد خیلی خوب بود کاملا بیحس شد اصلا هیچ دردی نداشتم حتی بعد رفتن بیحسی هم درد نداشتم تجربه خوبی بود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حمید
۱۴:۳۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
هفته ی پیش عصب کشی دندون داشتم.قبلش 1 پرانول خوردم واسه کم شدن طبش قلب چون واقعن میترسیدم.موقع عصب کشی به شدت 12 ریشتر درد کشیدم.الان که سرچ کردم ظاهرن پرانول لیدوکائین رو بی اثر میکنه!!!
کسی میتونه راهنمایی کنه که واقعن اینطوره یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
من اگه روزه بگیرم و بیهوش بشم باید امپول بزنم تو دستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
من ب شدت میترسم حتی امسال مریضم شدم نرفتم نزدم زنه امد خونمون برام سرم زد گفت باید ۷ تا امپول بزنمدو تا را نمیشد تو سرم زد برای همینم من نزدم چون ب شدت میترسم بدم میاد خب جرا باید بزنیم مگ زوره من همیشع اینو ب دوستام میگم ک حتی بمیرمم امپول ممیزنم حتی اگ اون امپول جون منو نجات بده اها راستی ۱۶ سالمه رشته تجربی میخواخم پزشک شم
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۲۱:۲۸ ۱۱ دی ۱۳۹۹
بچه ها من از بچگی با آمپول بزرگ شدم تا دوسال هر روز انسولین رشد میزدم روغنی عضلانی هورمونی خیلی هم درد داشت اما دیگه به مجبوری باهاش کنار اومدم .خیالتون راحت همه از آمپول میترسن منتها بروز نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
من به شدتتتتتتتتتتتتتتتتتتت از آمپول میترسم دندونام میلرزه وقتی میخوام امپول بزنم من 12 سالمه
ولی از سرم نه
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۸:۳۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
منم خیلی از امپول میترسم و صبح روز بعد مامانم میخواد ببرتم برای خون گرفتن خیلی درد داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
من از آمپول خیلی زیاد میترسم و وقتی میرم آمپول بزنم دست و پام میلرزه میشه یکی بهم کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
فاطی
۰۰:۰۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
منم از امپول خیلی میترسم
به نظرم بهترین کار اینه که موقع امپول زدن داد بزنیم و سر و صدا کنیم ادم نباید چیزی رو تو دلش نگه داره
Iran (Islamic Republic of)
پرنیان
۱۷:۱۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
منم فقط از عضلانی میترسم چون اون لحظه نمی بینم پا مو سفت میکنم دردش بد تر میشه
Iran (Islamic Republic of)
نام
۱۶:۱۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
من از امپول به شدت مي ترسم يعني جوري كه چند وقت پيش بايد ٢تا امپول ميزدم ،از شدت ترس نزدم
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۲:۴۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام،من وقتی آمپول میزنم چشام سیاهی میره و بدنم بی حس میشه در حدی که نمیتونم رو پاهام وایسم..وقتی رفتم واسه زدن واکسن این اتفاق افتاد
یا حتی شده رفتم دندون پزشکی واسه کشیدن دندونم وقتی آمپول بی حسی و زدن باز همین حالتا بهم دست داد..
نمیدونم باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
لاله
۰۵:۲۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
من چهل سالمه ولي به شدت از آمپول ميترسم اصلا آمپول نميزنم حتي اگر بميرم ولي آزمايش خون چندسالي يكبار بزور كه بخوام انجام بدم اينقدر دستم شروع ميكنه به لرزش كه متصدي خونگيري تعجب ميكنه خلاصه آبروريزي ميشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
سلام دوستان من اسمم مهدی ۱۵ سالمه منم مثل شماها از آمپول میترسم ولی این چیزی که میگم رو هی بگویید و تکرار کنید دیگه اصلا نمیترسی اتفاقا دوست داری بزنی
Italy
مهنا
۲۲:۴۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
در مورد فوبیای تزریق مینویسید و عکس آمپول میذارید؟!!!!!!!!
فکر نمیکنید شاید کسی که میاد این مطلب رو بخونه احتمالا خودش از همین فوبیا رنج میبره و این عکسا باعث حمله پنیک میشه؟! باورم نمیشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام من خیلی از آمپول میترسم ۱۱سالمه هروقت بوی آمپول بهم میخوره شدید میترسم حتی آمپول میزنم تا سه روز گریه میکنم از درد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
منم دارم از استرس میمیرم باید برم کزاز بزنم لطفا صادقانه بگید درد داره
Iran (Islamic Republic of)
یک پیشنهاد
۲۰:۱۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
یک پیشنهاد وقتی میخوانی آمپول بزنند حواستون جای دیگر باشه بعد آمپول رو بکشید کنار و فرار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
من هروقت امپول میخوام بزنم میدم همسایه امون بزنه خیلی خوب امپول میزنه
Iran (Islamic Republic of)
پگاه
۱۶:۳۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام من کلاس چهارم هستم . من نمی دونم واقعا ترس از آمپول چیز بی معنی هست. الکی به خودتون استرس وارد می‌ کنید. من خودم از آمپول میترسیدم اما یه بار پارسال رفتم دکتر دکتر گفت باید چهارتا آمپول بزنی منم تاحالا آمپول نزده بودم و اطرا فیانم میگفتن که خیلی وحشتناک درد داره منم خیلی ترسیده بودم وخجالت میکشیدم اما نفس عمیق کشیدم بعد امپول رو راحت زدم به نطر من کسایی که میترسن ژل بی حسی با خودشون ببرن
Iran (Islamic Republic of)
رومینا
۱۵:۰۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام منم کلاس چهارم هستم اصلا نمیترسم
Canada
فرزانه
۲۳:۴۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام
من از 12 سالگی این فوبیا رو دارم. اما بلخره در 27 سالگی تونستم تا حد زیادی مهارش کنم. چون خودم خیلی سال های سختی رو به خاطر این موضوع پشت سر گذاشتمُ دوست دارم دیگران این سختی ها رو تجربه نکنند. مسيله هم فقط ترس نیست. نحقیر شدن و کاهش اعتماد به نفس در خیلی مواقع هست و کلا میتونه زندگی رو مختل کنه. من متخصص نیستم اما خوشحال میشم اگر بتونم به کسانی که این مشکل رو دارند. به خصوص بزرگ سالان کمک کنم یا تحربیاتم رو در اختیارشون بذارم.
Iran (Islamic Republic of)
اتنا
۱۲:۱۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
من‌۲۳سالمه ‌وبه شددددت از‌امپول میترسم ازدواج کردم‌و‌نمیدونم اصلا‌چطور بااین اوضاع ترس زایمان کنم امپول‌میبینم و‌کلا بوی بیمارستان بهم‌میخوره فشارم‌می آفته کاش راهکاربدید خیلی خسته شدم تزین اوضاع
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۷:۴۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
عالي بود
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۶:۱۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام من کلاس هشتم و دستیار پزشکم که مطب خصوصی داری بعضی پرستاری هم میکنم و کار تزریقاتی هم انجام میدم . بعضی از کودکانم برای امپول زدن پیشم میان ولی اصلا نمی ترسم من کتاب های زیادی درباره تزریق انجام دادن خوندم و با پرستار های حرفه ای رفت و امد داشتم و به نظر من کسی تزریق انجام میده باید با دقت در جای تزریق امپول رو وارد پوست کنه و اگر نه خیلی درد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
کاش میشد ی چیز خوردنی جا آمپول بی‌حسی واینا بود
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
من از آمپول عضلانی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
نوژا
۰۰:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
من وقتی آمپول می بینم رنگم میپره وکلن از بوی آمپول حالم بد میشه می خوام این ترس رو ترک کنم. ولی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه رضائی مقدم
۱۶:۳۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
سلام منم از آمپول زدن وحشت دارم ، دوست دارم این ترس زودتر تمام شود
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۲۹ ۲۸ تير ۱۳۹۸
سلام دکتر بهم گفته باید ازمایش خون بدم چون تا حالا خون ندادم میترسم میخوام بدونم دردش زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۸ تير ۱۴۰۱
خیلی درد داره
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۲۶ ۲۸ تير ۱۳۹۸
سلام دکتر بهم گفته باید ازمایش خون بدم چون تا حالا خون ندادم میترسم میخوام بدونم دردش زیاده
Iran (Islamic Republic of)
شكيلا
۱۶:۴۸ ۲۱ تير ۱۳۹۸
يلام من كلاس چهارمم ده سالمه جوري از امپول ميترسم كه اگه يه وقت دكتر امپول نوشت ميگم خونه مامانم ميزنه ولي هيچموقع نميزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
درد نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
درد نداره
Canada
محمد
۲۰:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
3 تا از دندونامو اردیبهشت ماه عصب کشی کردم . به علت داشتن کیست . شماره 1 و 1 و 2 بالا . ینی حساسترین نقطه روی لثه که خیلی درد داره دندون های جلویی مخصوصا بالا هست . مجموعا 7 تا آمپول بی حسی . شماره دو رو بی حسی زد انگار سوزن آمپول تا مغزم نفوذ کرد . خلاصه مسواک بزنید مثل من 7 تایی نشید
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۷:۲۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من الا 12 تا از دندونام خرابه خیلی درد داره؟
Iran (Islamic Republic of)
تامارا
۱۵:۵۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۸
من از آمپول وحشت دارم اصلا وقتی کلمه اش می آید حالم بد می شه دلم می خواد بزنم تو صورت کسی که آمپول رو اختراع کرد من کلاس چهارم ها! ولی می ترسم همه هم میگن خجالت بکش نا سلامتی چهارمی آن وقت از آمپول می ترسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
من باید آزمایش خون بدم هم واسه غدد هم d3 من اصلا خوشم نمیاد
Germany
سجاد
۰۰:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
ای کسانی که با این مشکل روبه رو هستین میتونید نیم ساعت یا ده دقیقه قبل از تزریق به پوست اسپری بی حس کننده یا پماد زیلاپی بزنید..برای نیم ساعت یا بیشتر بی حسش میکنه..راحت...
البته اسپری بی حس کننده پوست به بعضی پوست ها ممکنه نسازه..پس بهتره از قبل رو یه جای دیگر پوست خیلی کم تست کنید. همچنین میتونید در کنارش هی دونه قرص پرانول بخورین.ریلکس و بدون استرس و اظطراب میشید.. من چون خودم همین فوبیا(ترس)رو دارم این راه حل رو با شما به اشتراک میذارم.موفق باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
من از ازمایش خون میترسم ، فردا هم باید برم بدم ،
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
برای همه چی چاره هست.برای درد از ژل..اسپری..پماد بی حسی پوست استفاده کنید.نیم ساعت قبل تزریق.. برای ترس هم قرص ارام بخش..ریلکس..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
سلام راه ساده برای کسانی که از امپول میترسند ومی خواهند دیگر نترسند هر وقط خاستی امپول بزنی وقطی وارد بیمارستان شدی ماسک بزن تا بوی بی مارستان به هت نخور و امپول زدن توی روز بهتر است و به خودت امید بده بگو من مرد شدم وتوکل به خدا کن وببین مغزت چه چیزی را حکم میکنه شربت یا امپول ولی از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان من خودم پریسیلین نمیزنم مخصوصا روغنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
من هشتمم و سال دیگه باید واکسن گزاز بزنم میترسم اما قبلا از امپول ازمایشگاه آمپول عظلانی خیلی میترسیدم الان بهتر شدم و امپول رو دوس دارم چون زود خوب میشم و دردش دو ثانیس اما الان بفکر واکسنم نمیدونم میترسم میشه لطفا اونی که زده اصلا راهنماییم کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
یه دختر
۲۲:۱۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه از عضلانی نمیترسی مطمئن باش کزا اصلا درد نداره فقط بعدش دستت دردمیگیره همین
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۳۷ ۱۰ تير ۱۳۹۸
نترس منم میترسیدم همین امروز رفتم و واکسن کزازمو زدم آخه دارم میرم دهم ولی خدایی یکمی درد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
کاش یه چیزی بود جای آمپول ازش استفاده میشد اسمشم ترسناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
راست میگی ترسناکه
Iran (Islamic Republic of)
تبسم
۱۴:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
من دوازده سالمه و از امپول متنفرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام اصلا درد نداره من خودم فوق العاده میترسیدم ولی اول گفتم ژل بیحسی واسم زد بعدم ۲ تا امپول زد اصلا متوجه نشدم
Iran (Islamic Republic of)
روشنک
۲۰:۵۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
منم میترسم ولی سعی میکنم خودمو دلداری بدم
نترسین چیزی نیست دو ثانیست دیگه
Iran (Islamic Republic of)
R
۲۲:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
منم از آمپول می ترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
من عاشق امپولم
Iran (Islamic Republic of)
R
۲۲:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
منم از آمپول می ترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۲۰ تير ۱۳۹۷
سلام من از آمپول خیلی می ترسیدم ولی الآن که دوازده سالم عاشق اینم که میرم دکتر بیشتر از سه تا آمپول بده تا بزنم عدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۲۰ تير ۱۳۹۷
سلام من از آمپول خیلی می ترسیدم ولی الآن که دوازده سالم عاشق اینم که میرم دکتر بیشتر از سه تا آمپول بده تا بزنم عدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۲۰ تير ۱۳۹۷
سلام من از آمپول خیلی می ترسیدم ولی الآن که دوازده سالم عاشق اینم که میرم دکتر بیشتر از سه تا آمپول بده تا بزنم عدد
Iran (Islamic Republic of)
رومینا
۱۹:۴۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
من از امپول اصلا نمی ترسم چون برام عادی شده ترس نداره نترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
من ۳۸سالمه از کودکی بیمار بودم و همش تو این بیمارستان و اون بیمارستان و این دکتر و اون دکتر بودم الان ۲ساله بیماریم اود کرده و دکتر برام آزمایش نوشته و من خیلی میترسم چون همیشه رگامو پاره میکنن و اذیتم میکنن من خیلی خیلی خیلی از آمپول و آزمایش خون و سرم میترسم نمیدونم چیکار کنم میخوام بمیرم راحت بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
لعنت به هرچه آمپول و آزمایش خون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۷:۰۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
من ۱۳سالمه و باید ازمایش خون بدم . خیلی میترسم . حتی نگران۲سال دیگه هستم که باید واکسن بزنم. من وقتی سرنگ رو میبینم حالم بد میشه. تهوع میگیرم. دستو پاهام یخ میزنه. و حال قش کردن پیدا میکنم. مخصوصا اینکه پرستارا واقا با ادم بد برخورد میکنن.تو کشورای دیگه یه چیزی اومده که جای امپولو میگیره و اصنم درد نداره خودا کنه تو ایران بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
من از اممممپول تز١.سالگي ميترسم والان نميدونم چيكاركنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
من از اممممپول تز١.سالگي ميترسم والان نميدونم چيكاركنم
Iran (Islamic Republic of)
تانیا
۲۰:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
من ۱۴ سالمه.بشدت از انپول میترسم.
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۴:۳۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
من حدودا شش یا هفت سال میشه که از ترس آمپول برای درمان سرماخوردگی پیش دکتر نمیرم.یک ترسی از دوران بچگی تو ذهنم هست هر وقت دکتر خواسته آمپول بزنه درد آمپول رو از قبل حس کردم و مانعش شدم.حاضرم آمپول رو به دستم بزنن اگه درد بیشتری هم داشته باشه.الان ساعت چهارونیم صبحه از گلو درد بیدار شدم.مادرم بهم گفت بیا بریم دکتر و منم به همین خاطر اومدم ببینم چطور میشه به این ترس غلبه کرد.فعلا که دارم با دمنوش و قرص های سرما خوردگی و ابنمک حال خودم رو بهتر میکنم
Iran (Islamic Republic of)
زینب خانوم
۲۳:۱۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
دکتری برو که آمپولی نباشه به دکتر هم بگو آمپول ننویسه در ضمن هم میتوانی از داروهای طب اسلامی و داروهای طب سنتی استفاده کنی که دیگه توش آمپول هم پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۷ دی ۱۳۹۶
دندونام دارن نابود میشن از بس از امپول دندونپزشگی ترسیدم ترجیح میدم خودکشی کنم تا برم دندونپزشکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
من ویتامین Dیم خیلی کمه به طوری که باید دو هفته یه بار آمپول بزنم و اگه نزنم خیلی برام گرون تموم میشه الان دارم گریه میکنم و نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
من ویتامین Dیم خیلی کمه به طوری که باید دو هفته یه بار آمپول بزنم و اگه نزنم خیلی برام گرون تموم میشه الان دارم گریه میکنم و نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
من این هفته آزمایش خون دارم خدا رحم کنه
Germany
الهه
۰۱:۲۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
منم از آمپول وحشت دارم همشم به زمان کودکیم برمیگرده که مامانم وقتی مریض میشدم منو پیش ی دکتری میبرد که کمتر از شیش یا هشتا پنی سیلین نمینوشت منم درد میکشیدمو گریه میکردم این دکتری بود که تو هفت ماهگی پنج تا پنی سیلین به من زده بود ولی مامانم اعتقاد داشت که خیلی دکتر خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
Negar
۲۲:۳۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
من از آمپول دندون پزشکی فوبیا دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
من که عاشقشم اصلاً درد نداره اما چیز عجیب اینه که من از آمپول های دیگر خیلی میترسم بخصوص آزمایشگاهی و سرم حتی گریه هم میکنم اما از آمپول دندان پزشکی به هیچ وجه ترس ندارم حتی گریه هم نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
من از امپول میترسم ..مخصوصا ک این هفته باید واکسن کزاز بزنم و حساسیت شدید ب امپول دارم و از چندتا از دکترا پرسیدم اگه واکسن کزاز نزنم چی میشه اونم گفت اگه کزاز وارد بدنت شه تو دوماه باید بری کما با اکسیژن زنده میمونی بعدش میمیری .نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
من از امپول میترسم ..مخصوصا ک این هفته باید واکسن کزاز بزنم و حساسیت شدید ب امپول دارم و از چندتا از دکترا پرسیدم اگه واکسن کزاز نزنم چی میشه اونم گفت اگه کزاز وارد بدنت شه تو دوماه باید بری کما با اکسیژن زنده میمونی بعدش میمیری .نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
من از امپول میترسم ..مخصوصا ک این هفته باید واکسن کزاز بزنم و حساسیت شدید ب امپول دارم و از چندتا از دکترا پرسیدم اگه واکسن کزاز نزنم چی میشه اونم گفت اگه کزاز وارد بدنت شه تو دوماه باید بری کما با اکسیژن زنده میمونی بعدش میمیری .نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
من از امپول میترسم ..مخصوصا ک این هفته باید واکسن کزاز بزنم و حساسیت شدید ب امپول دارم و از چندتا از دکترا پرسیدم اگه واکسن کزاز نزنم چی میشه اونم گفت اگه کزاز وارد بدنت شه تو دوماه باید بری کما با اکسیژن زنده میمونی بعدش میمیری .نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
من از امپول میترسم ..مخصوصا ک این هفته باید واکسن کزاز بزنم و حساسیت شدید ب امپول دارم و از چندتا از دکترا پرسیدم اگه واکسن کزاز نزنم چی میشه اونم گفت اگه کزاز وارد بدنت شه تو دوماه باید بری کما با اکسیژن زنده میمونی بعدش میمیری .نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
إز مطالب خيلي استفاده كردم ،ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
من خیلی از آمپول می ترسم تا سر حد مرگ میرم و بر میگردم واز این حالت خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
منم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
منم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
مجتبا
۰۱:۱۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
یکی از علت هاش اینه که بچه های کوچک زمانی که اذیت میکنند ، والدینشان آنها را از آمپول و دکتر میترسانند تا بچه آرام بگیرد و دیگر اذیت نکند
Iran (Islamic Republic of)
ترنم
۱۹:۴۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
به نظرتون لیدوکائین تاثیری تو کمتر شدن درد آمپولهای روغنی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ترنم
۱۹:۴۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
سلام بچه ها. توی همین هفته باید یه آمپول ویتامین D بزنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۵۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
وای من کلا از آمپول میترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
من از آمپول میترسم و نمیدونم چرا.................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
من دوبار سر همین فوبیای آمپول تا حد مرگ رفتم ولی آمپول نزدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
من از امپول وحشت دارم جوری ک حاضرم اون لحظه بمیرم...و زمانی ک میبینمش ترسم بیشتر میشه جوری ک تهوع میگیرم و دستام یخ میکنه و تاحالا سعی کردم خودمو باداروهای گیاهی درمان کنم ک از امپول نخواسم استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
سلام من اصلا از آمپول نمیترسم شاید درد داشته باشه ولی این درد واسه دو ثانیست من وقتی به دکتر میرم امپول که میده خوشهال میشم چون میدومیدونم همون مموقع خوب میشم اما وقتی دارو میده بده چون ی هفته دیگه خوب میشس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
سلام من اصلا از آمپول نمیترسم شاید درد داشته باشه ولی این درد واسه دو ثانیست من وقتی به دکتر میرم امپول که میده خوشهال میشم چون میدومیدونم همون مموقع خوب میشم اما وقتی دارو میده بده چون ی هفته دیگه خوب میشس
Germany
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
لعنت به این امپول
آخرین اخبار