سومین جشنواره ملی آئین امامدر دامغان موسوم به«شیر دوشان» از سی ام اردیبهشت ماه با حضور گردشگران داخلی و خارجی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دیباج؛ شهردار دیباج گفت: برای برگزاری سومین جشنواره ملی آئین امامدر دیباج ۹ کمیته فرعی شامل کمیته های روابط عمومی و امور بین الملل، فرهنگی، ورزش های بومی و محلی، دامداران و عشایر، پشتیبانی، مالی، هماهنگی و تامین نیروی انسانی، اجرایی، ساماندهی و امور نمایشگاه و امور بانوان انتخاب شده اند، ابراز داشت: در کنار برگزاری این جشنواره، نمایشگاهی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی در ۳۰غرفه افتتاح می شود.
محسن امینیان افزود: تاکنون برای شرکت در نمایشگاه افرادی از شهر دیباج، دامغان، کلاته رودبار و استان های مازندران، گلستان و گیلان اعلام آمادگی کرده اند.
دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی آئین امامدر دیباج، با بیان اینکه آئین رسمی افتتاحیه این جشنواره ملی از روز ۳۰ اردیبهشت ماه خواهد بود، گفت: برنامه هایی چون پیاده روی خانوادگی، مسابقه ورزشی بومی و محلی، همایش تجلی اقتصاد مقاومتی ویژه بانوان و آئین اختتامیه برای این جشنواره پیش بینی شده است.
امینیان اضافه کرد: یکی از تفاوت های برگزاری این جشنواره در سال جاری نسبت به سال های قبل این است که باهمراهی و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر دیباج برگزاری این جشنواره از یک روز به چهار روز افزایش یافته است تا بتوانیم از این راه تمامی توانمندی ها و ظرفیت های منطقه و این آئین سنتی را به نمایش بگذاریم.
وی افزود: در سال گذشته سه هزار نفر از مردم از شهرهای دامغان، دیباج، کلاته رودبار و استان های همجوار در برگزاری این آئین حضور داشتند و امیدواریم سال جاری از حضور جمعیت بیشتری در این جشنواره برخوردار باشیم.
انتهای پیام / د
برچسب ها: شیر ، جشنواره ، ملی ، دامغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.