گزارش/

نمایندگان منتخب استان قم را بهتر بشناسید + تصاویر

با نمایندگان منتخب استان قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیشتر آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استان قم سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.  از آنجا که زمان زیادی تا شروع کار مجلس دهمی‌ها باقی نمانده است، جا دارد اشاره‌ای مختصر به سوابق نمایندگان منتخب این استان نیز داشته باشیم.

علی اردشیر لاریجانی

نمایندگان منتخب استان قم را بهتر بشناسید + تصاویر

متولد ۱۳ خرداد ۱۳۳۶ در نجف، اهل لاریجان آمل، لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف، به پیشنهاد شهید مرتضی مطهری تغییر رشته داد و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته فلسفه از دانشگاه تهران اخذ کرد. دارای تالیفات علمی متعدد از جمله سه کتاب در زمینه فلسفه کانت و ۱۵ مقالات پژوهشی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به سازمان صدا و سیما رفت و به‌ عنوان مدیرکل برون مرزی و دفتر مرکزی خبر سازمان صدا وسیما مشغول به کار شد. در سال ۱۳۷۰ به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد و تا سال ۱۳۷۲ در این وزارتخانه ماند. در سال ۱۳۷۳ با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس سازمان صدا و سیما منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ به مدت ۱۰ سال مدیریت این سازمان را به عهده داشت. لاریجانی که به‌ عنوان نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی مشغول فعالیت بوده‌ است، از سال ۱۳۸۴ و با آغاز به کار دولت نهم، دبیر شورای عالی امنیت ملی شد اما در ۲۸ مهر ماه سال ۱۳۸۶ از این سمت استعفا داد. از سال ۱۳۸۷ تاکنون رئیس مجلس شورای اسلامی (مجلس هشتم و نهم) است.

لاریجانی در ریاست خود در دوره هشتم، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در قم را تأسیس کرد. این مرکز نهادی پژوهشی وابسته به مجلس شورای اسلامی است که با هدف تطبیق قوانین مصوب مجلس با دستورها و احکام شرع فعالیت می‌کند.

همه لاریجانی را به عنوان سیاست‌مداری اصولگرا می‌شناسند اما در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شکل مستقل و با حمایت اصولگرایان و اصلاح طلبان میانه‌رو  شرکت کرد و بعد از امیرآبادی، به عنوان نفر دوم از قم به مجلس راه یافت.


احمد امیرآبادی فراهانی


نمایندگان منتخب استان قم را بهتر بشناسید + تصاویر

متولد ۱۳۵۲ در فراهان، فوق لیسانس مدیریت مالی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق، مدرس دانشگاه، اصولگرا، از اعضای جبهه پایداری، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم در دوره سوم، نماینده دوره نهم  مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم

مجتبی ذوالنوری

نمایندگان منتخب استان قم را بهتر بشناسید + تصاویر

متولد ۱۳۴۲ در شهرستان ملایر، اصولگرا، دارای تحصیلات حوزوی، لیسانس زبان انگلیسی از دانشگاه تهران، فوق لیسانس رشته علوم دفاعی در دانشگاه امام حسین، دکترای مدیریت استراتژیک (راهبردی) در دانشگاه عالی دفاع ملی (داعا)، ۷ سال (۸۴ ماه) حضور در جبهه‌، مسئول ستاد ارتباطات فرماندهی تبلیغات جبهه و جنگ، دبیرکل کنگره شهدای روحانی سراسر کشور به‌ مدت بیش از ۱۵ سال که هم اکنون نیز ادامه دارد، ریاست ستاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران به ‌مدت ۳ سال، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار