مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بر اثر بارش برف و سرمازدگی در دوماه اول امسال نزدیک به 1699 میلیون تومان به باغات استان همدان خسارت وارد شده است.

برآورد خسارت حوادث غیرمترقبه به محصولات باغی استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الله شهبازی با اشاره به اینکه با توجه به برآوردهای انجام شده در چند مرتبه وقوع پدیده سرما وبارش برف در ماه های فروردین واردیبهشت امسال افزود:25 هزارو 44 هکتار از باغات استان همدان خسارت وارد شد.

وی خسارت وارد شده به انواع محصولات باغی را بین 10 تا 67 درصد عنوان کرد وادامه داد:بیشترین درصد خسارت به محصولات شامل بادام آبی ودیمی،زردآلو وانواع آلو وارد شده است.  
شهبازی خاطرنشان کرد: محصولاتی نظیر گردو، هلو، شلیل، آلبالو، گیلاس و گوجه سبزدرصد کمتری نسبت به محصولات عنوان شده خسارت دیده شدند، همچنین کمترین خسارت به محصولات سیب وگلابی بوده است.

مدیر امور باغبانی به سطح های خسارت دیده اشاره و بیان کرد: بیشترین سطح خسارت به باغات گردو با 11779هکتار وپس از آن به باغات هلو و شلیل با 3751 هکتاربوده است.

وی با اشاره به میزان و ارزش محصولات باغی خسارت دیده خاطرنشان کرد: در مجموع میزان محصول خسارت دیده 54220تن برآورد شده وارزش ریالی محصولات باغی خسارت دیده شده استان بر اثر سرما وبارش برف 169016میلیون ریال بوده است.

شهبازی افزود:پارسال محصولات خسارت دیده شده 37836هکتارو ارزش ریالی آن3722976میلیون ریال بوده است که در مقایسه با امسال 34درصد در سطوح و71درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار