ششمین جشنواره فرهنگی، توت فرنگی در صوفیانده صومعه سرا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛

دبیر برگزاری ششمین جشنواره بومی محلی توت فرنگی گفت: ششمین جشنواره بومی محلی توت فرنگی در روز پنج شنبه 23 اردیبهشت ماه از ساعت 14 تا 20 در روستای صوفیانده صومعه سرا برگزار می‌شود.

علیرضا مهرگان با بیان اینکه لافند بازی، کشتی گیله مردی، طناب کشی و موسیقی سنتی از جمله برنامه‌های این جشنواره است، افزود: هر ساله مردم استقبال چشمگیری از این جشنواره دارند.


برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی، توت فرنگی در صوفیانده


وی گفت: روستای صوفیانده ۲۲ هکتار از باغات توت فرنگی استان را به خود اختصاص داده که در این راستا مقام اول استانی را کسب کرده است.

مهرگان افزود: ۴۵سال پیش نهال توت فرنگی توسط یکی از اهالی صوفیانده به این روستا آورده شده و با پیگیری‌های باغداران و رسیدگی به کشت توت فرنگی این محصول یکی از بارزترین محصولات کشاورزی این روستا در سطح استان و کشور مطرح شد.

وی با بیان اینکه در آمد حاصل از جشنواره توت فرنگی می‌تواند نیازهای خانوارهای روستایی را برطرف کند، گفت: در فضای برگزاری جشنواره‌ها رونق بازارهای محلی همراه با حضور گردشگران را شاهدیم که سبب توسعه روستایی در مناطق مختلف گیلان شده است.

دبیر برگزاری ششمین جشنواره بومی محلی توت فرنگی با بیان اینکه یکی از اهداف جشنواره جذب گردشگر، اشتغال برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهر است، افزود: احیای سنت‌های بومی و محلی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.