براساس اسناد منتشر شده پاناما، نیوزیلند نقشی اساسی در مخفی‌کردن اموال ثروتمندان ایفا کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای بی سی نیوز؛ پس از درز اسناد بهشت های مالیاتی پاناما، گزارش مشترکی صورت گرفته از سوی رادیو نیوزیلند، تی‌وی‌ان‌زی و خبرنگار تحقیقی "نیکی هگار"، بیش از 61 هزار پرونده فاش شده مرتبط با نیوزیلند را مورد بررسی قرار دادند.

انتشار این اسناد نشان داد که افراد و شرکت های ثروتمند جهان چگونه با استفاده از بهشت های مالیاتی ثروت خود را حفظ کرده اند.

موسسه موساک فونسکا در سال 2013 تبلیغات خود در خصوص استفاده از نیوزیلند به عنوان یک بهشت مالیاتی را افزایش داد. این موسسه باور داشت نیوزیلند به دلیل نظام مالیاتی آزاد، امنیت بالا و قابلیت حفظ اطلاعات محرمانه گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

ارتباط اصلی موساک فونسکا در نیوزیلند با فردی به نام "رابرت تامسون" صورت گرفته است. وی مدیر و موسس دفتر موساک فونسکا در نیوزیلند است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، نام تامسون در بیش از 4500 پرونده آمده است. با این حال وی مدعی شده شرکتش به مردم در زمینه مخفی سازی درآمدها و ثروت های غیرقانونی کمک نکرده است.

تامسون در این باره گفت: به نظر من این باور که تمامی حساب های خارجی نیوزیلند در زمینه های غیرقانونی استفاده می شوند، بر اساس بی اطلاعی مطرح شده است.

دولت نیوزیلند ماه گذشته اعلام کرد که پس از مشخص شدن حفره های بسیار در چارچوب قانونی اش، قوانین حساب های خارجی را مرور خواهد کرد. اشکالات قانونی این کشور در حال حاضر حساب های خارجی را از مالیات معاف می کند. با این حال نخست وزیر نیوزیلند، گسترده بودن این مشکل را به کلی رد کرده است.

با انتشار 11.5 میلیون سند تبادلات تجاری از موسسه موساک فونسکا در پاناما، بسیاری از کشورهای جهان تحقیقاتی جدی در رابطه با تلاش افراد برای فرار مالیاتی آغاز کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
کاش اسناد بانک سویس هم فاش بشه
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
پس اسناد پاناما فقط در مورد احمدی نژاد دروغ گفته بقیه ی کشورهارو درست گفته !!عجب صداوسیمای داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
همینجا هم پررنگه
آخرین اخبار