اِن‌بی‌سی نیوز با استناد به اسناد افشایی پاناما مدعی شد ثروت واقعی پوتین بیش از 2 میلیارد دلار است.

اِن‌بی‌سی نیوز: میزان واقعی ثروت پوتین چقدر است؟/رئیس‌جمهور روسیه حقوقش را افزایش دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اِن‌بی‌سی نیوز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: طبق گزارش روز جمعه‌ی کاخ کرملین، «ولادیمیر پوتین،» رئیس‌جمهور روسیه، سال گذشته میلادی، 8.8 میلیون روبل (واحد پول روسیه) (130 هزار دلار) درآمد داشت. حقوق دریافتی رئیس‌جمهور روسیه در سال 2015، نسبت به سال 2014، بیش از یک میلیون روبل افزایش داشت. در گزارش درآمدهای مقامات روسیه، دلیل این افزایش حقوق ذکر نشده است. این در حالی است که درآمد سالانه پوتین با توجه به سقوط ارزش روبل، در مجموع 60 هزار دلار کاهش را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد. 

دارایی‌های اعلام‌شده پوتین شامل یک دستگاه آپارتمان نه چندان بزرگ، یک قطعه زمین، یک گاراژ، سه دستگاه خودروی قدیمی متعلق به دوران شوروی سابق و یک دستگاه تریلر بارکش است. با این حال، نگارنده گزارش با استناد به اسناد افشاشده‌ی پاناما و علی‌رغم آنکه به نام رئیس‌جمهور روسیه در این اسناد اشاره نشده، مدعی شده است یکی از دوستان نزدیک پوتین مسئول ساماندهی دارایی‌های رئیس‌جمهور روسیه در خارج از این کشور است؛ دارایی‌هایی که ارزشی بیش از 2 میلیارد دلار دارد.

در این گزارش همچنین ادعا شده است: ارزش دارایی‌های «دیمیتری پسکوف،» سخنگوی پوتین، 4 برابر ارزش اموال رئیس‌جمهور روسیه است. پسکوف سال 2015، بیش از 30 میلیون روبل (577 هزار دلار) درآمد داشت که نسبت به سال 2014، چهار برابر افزایش یافت. 
ارزش واحد پول روسیه از سال 2014 بدلیل سقوط بهای نفت و اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو، 40 درصد کاهش یافته است.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
رسانه هاي آمريكايي مأموريت دارند جهت تخريب شخصي و شخصيتي پوتين هر هفته يك بحث حيثيتي عليه او كار كنند و اين وظيفه را بصورت دائم و مرتب انجام مي دهند
آخرین اخبار