![طرح سلامت یار، حلقه مفقوده خدمات به بیمار را تامین میکند طرح سلامت یار، حلقه مفقوده خدمات به بیمار را تامین میکند](https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1395/2/20/4502913_808.jpg)
به گزارش خبرنگار
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر در افتتاح رسمی طرح سلامت یار که به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر امروز (دوشنبه) در سالن آمفی تئاتر مجتمع درمانی حضرت رسول اکرم (ص)برگزار شد، اظهار داشت: طرح سلامت یار به حلقه مفقودی خدمات به بیمار کمک کرده و آن را تأمین میکند.
وی ادامه داد :در این طرح 1500 تن از داوطلبان هلال احمر آموزش دیده اند که در کنار کادر پرستاری و بدون دخالت در کار درمانی به موضوع مراقبت از بیمار بپردازند.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امروز طرح سلامت یار به طور رسمی در 11 بیمارستان کشور افتتاح می شود.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هم اکنون زمانی است که توجه طرح سلامت علاوه بر دستاوردهای ارائه شده در بحث خدمات درمانی باید بر روی کیفیت خدمات و اخلاق پزشکی متمرکز شود.
ضیایی بخش سخت افزاری، مدیریت و تهیه و توزیع منابع کار سختی است، گفت: موضوع نظام سلامت اولویت اصلی کشور قرار گرفته و سایر بخشهای دولتی روی این قضیه متمرکز شدهاند و با اینکه بخش سخت افزاری کار سختی بوده، اما در این شرایط ما انها را با انجام رساندهایم.
وی در خصوص طرح سلامت یار گفت: طرح سلامت یار با آموزش دادن دواطلبان جوان هلال احمر در جهت ارتقا کیفیت درمان به کسانی که نیازمند هستند خدمت رایگان ارائه میدهد.
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طرح سلامت یار در جهت همراهی مهربانانه و مشوقانه و به اجرا گذاشتن اخلاق پزشکی گمارده شده، گفت: در جوامع امروزی میزان خدمت دواطلبانه به عنوان یک ارزش اجتماعی، سرمایه اجتماعی، مالی و معنوی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.
ضیایی ادامه داد: طبق گزارشی که سازمان صلیب سرخ در سال 2013 ارائه داده مشخص شده که در سال 2009 ارزش خدمات داوطلبانه بیش از 6 میلیارد دلار بوده و این در حالی است که ارزش معنوی قابل مقایسه نیست.
وی در خصوص خدمت داوطلبانه جمعیت هلال احمر کشور گفت: در طی سه گذشته سازمان هلال احمر به 14 میلیون نفر خدمت داوطلبانه رسانده که 390 میلیارد تومان ارزش داشته و 730 هزار داوطلب به جمعیت داوطلبان اضافه شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ظرفیت کار داوطلبانه در کشور ما بالا است، تصریح کرد: باید بستر بهره مندی از این ظرفیت را ایجاد کرده و خدمات بهتری از مردم برای مردم ارائه دهسم تا با این خدمت داوطلبانه علاوه بر کاهش آسیبهای اجتماعی، احساس اعتماد را بین مردم ایجاد کرده و آنها را متعهد، هم رای و هم زبان کنیم.
ضیایی گفت: پیامد درمانی یک بیمار رضایت او از ارائه خدمات درمانی است و بزرگ ترین پیشرفت و موفقیت درمان رضایت بیمار است.
وی با اشاره به اینکه در آذر ماه با موافقت وزیر بهداشت اجرای آزمایشی طرح سلامت یار شروع شدف گفت: در این طرح 1550 نفر در مرحله اول آموزش دیدهاند و قبل از هر چیزی آموختهاند که چه کارهایی را نباید انجام دهند.
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه موضوع مراقبت از بیمار اهمیت ویژهای دارد، گفت: آموزش دیدگان طرح سلامت یار آموختهاند که در کارهای درمانی پرسنل بیمارستان دخالت نکرده و تنها در جهت ارتقا اخلاق پزشکی و کمک به بیماران نیازمند به همراه تلاش کنند.
انتهای پیام/