شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد: "رجب طیب اردوغان،" رئیس‌جمهور ترکیه با خنجر زدن از پشت به دوستان خود به دنبال انحصار قدرت در داخل این کشور و منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، یک روزنامه اتریشی فاش کرد استعفای "احمد داود اوغلو" از ریاست حزب عدالت و توسعه ترکیه به علت فشارهای"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور این کشور است که برای انحصار قدرت در دست خود تلاش می کند. 

گزارشگر شبکه الاخباریه سوریه گفت: نظام اردوغان به جنگ نظامی و امنیتی با حزب کارگران کردستان، مخالفان سکولار و روزنامه نگاران در ترکیه ادامه می دهد که بخشی از تلاش او برای نجات طرح شکست خورده «اخوانی کردن منطقه» است. نظام ترکیه عملیات نظامی در جنوب شرق این کشور را گسترش داد، اما نظامیان ترکیه ای متحمل تلفات سنگینی شدند. تنش امنیتی در ترکیه و حملات هوایی به داخل روستاهایی در جنوب شرق ترکیه و شمال عراق و تبدیل کردن ترکیه به گذرگاه عبور تروریستها و استفاده از آوارگان به عنوان عاملی برای باج گیری از اروپا، سیاست های شکست خورده نظام اردوغان است که نه تنها باعث برقراری صلح در منطقه نشده بلکه عامل گسترش تروریسم و هرج و مرج در منطقه بوده است. 

در ادامه این گزارش آمده است: اردوغان که همواره از سیاست خنجر زدن از پشت از جمله در برابر روسیه و سوریه استفاده می کند، این بار به نزدیک ترین متحد خود در داخل حزب عدالت و توسعه یعنی داوداوغلو از پشت خنجر زد. سیاستهای اردوغان ترکیه را به طرف آینده نامعلومی هدایت می کند. اردوغان همچنین پس از اذعان به مشکل بیکاری در ترکیه پیشنهاد کرد هر شرکت یک فرد را استخدام کند که دخالتهای مستقیم او با واکنش منفی بازرگانان و صاحبان شرکت ها در این کشور همراه شد. 

گزارشگر این شبکه خاطرنشان کرد: شهرهای مختلف ترکیه از جمله استانبول، آنکارا، ازمیر و دیگر شهرهای این کشور شاهد برگزاری تظاهرات دراعتراض به سیاستهای استبدادی اردوغان و حمایت او از گروههای تروریستی در سوریه بود. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن درباره تلاش اردوغان برای ایجاد نظام استبدادی و دیکتاتوری هشدار داده شده بود. سخنگوی سازمان های مردمی و صنفی ترکیه در این تظاهرات تاکید کرد اردوغان و حزب عدالت و توسعه از گروه های تروریستی در سوریه از جمله داعش و جبهه النصره حمایت می کنند و نظام اردوغان برای خدمت به طرح های امپریالیستی و صهیونیستی به دنبال ویران کردن منطقه است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار