مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان از صدور بیش از 49 هزار کارت معاینه فنی خودرو در مراکز معاینه فنی استان خوزستان در سال94 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود مصدقی گفت: در سال 94 بیش از 49 هزار کارت و برچسب معاینه فنی خودرو در مراکز معاینه فنی خوروهای سنگین و نیمه سنگین صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال 93 به میزان81 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه علت عمده تصادفات در ناوگان حمل و نقل مسافر ناشی از نقص فنی خودورو‌ها بوده و متأسفانه در برخی از مراکز معاینه فنی خودرو‌ها با داشتن نقص فنی اقدام به حمل بار و مسافر می‌کردند، برخط سازی صدور کارت معاینه فنی تحت نظارت این اداره کل از تیرماه سال گذشته عملیاتی شده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سامانه برخط به کمک سایر دستگاه‌های نظارتی اعمال نظارت دقیق‌تر بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو انجام می‌شود.

مسعود مصدقی افزود: این مراکز برای افزایش نظارت و کنترل بهتر و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده بر خط سازی شده‌اند و بدین ترتیب صدورکارت هوشمند، صدور بارنامه و صدور صورت وضعیت برای خودرو‌های دارای نقص فنی و فاقد کارت معاینه فنی جلوگیری می گردد.

وی اذعان داشت: در این سیستم اطلاعات خروجی دستگاه‌های تست و سنجش سلامت فنی خودرو به صورت خودکار وارد سیستم می‌شود و دخالت عوامل انسانی کاهش یافته است و مکانیزم‌های نظارتی بر این مراکز با استفاده از دانش و تکنولوژی برخط در سطح قابل توجهی افزایش داشته است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.