مدیر کل ثبت احوال سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای فروردین تاکنون 18هزار و410نفر در سطح استان درخواست کارت ملی هوشمند داده اند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛ رضا راحت دهمرده افزود: از ابتدای فروردین 95تاکنون تعداد9هزار و300درخواست در ادارات ثبت احوال و 9هزار و94درخواست نیز در گیشه های پست سطح استان از مردم اخذ شده است.

وی در رابطه با اینکه مطابق قانون پنجم توسعه، ثبت احوال مکلف شده تمام کارتهای ملی در دست مردم را به کارت ملی هوشمند تبدیل کند، خاطرنشان کرد: مقرر شده در یک برنامه سه ساله برای کلیه افراد بالای ۱۵سال در سطح استان کارت ملی هوشمند صادر شود.

وی با بیان اینکه صدور کارت ملی هوشمند به دلیل استفاده از کارکردهای مختلف آن در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر شناسایی افراد و تصدیق هویت با استفاده از این کارت ها انجام می شود ودر اینده نزدیک تصدیق براساس اثر انگشت و امضاء دیجیتال در فضای مجازی با استفاده از این کارتها انجام خواهد شد همچنین کاربردهای دیگری نیز برای این کارتها پیش بینی شده که بقیه دستگاهها بدون نیاز به کارتهای متعدد بتوانند از آنها استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.