در اولین نشست مشترک مسوولان سه استان گیلان ، زنجان و قزوین ، ضمن بررسی راههای مقابله با آفت مگس زیتون در باره چگونگی افزایش تولید زیتون با کیفیت بحث و تبادل نظر شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رئیس سازمان حفظ و نباتات  در این نشست گفت : وجود درختان  کهن سال  با تراکم بالا  در استانهای  گیلان،  زنجان و قزوین باعث بروز افت مگس زیتون شده است .
بررسی راههای مقابله با آفت زیتون مگس

باغستانی  بر توسعه شكبه پيش آگاهی و ارتقای آمادگی برای مبارزه با آفات و استفاده از  روش هاي غيرشيميايی تاكيد کرد.

وی افزود: در دو سال گذشته اقدامات خوبی در حفظ و کنترل افت مگس زیتون در کشور انجام شده به طوری که  خسارت 35 درصدی  در سال 92   در سال گذشته به نیم درصد کاهش یافته است  .

به گفته رئیس سازمان حفظ و نباتات ،از مجموع 95 هزار تن زیتون تولیدی در کشور 63 هزار تن آن در استانهای قزوین گیلان و زنجان تولید می شود.


مجری طرح زیتون کشور هم در این نشست گفت :  طرح حمایت  از زیتون کاران در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و بیشترین سهم اعتبارات مربوط به استانهای قزوین، گیلان و زنجان است .

بررسی راههای مقابله با آفت زیتون مگس


 ملک رودی افزود :  افزایش ایستگاههای پیش آگاهی، به کارگیری نیروهای فنی و متخصص، تهیه و توزیع تجهیزات، هماهنگی با دستگاههای مرتبط محلی برای مشارکت باغداران و اجرای مدیریت جامع زیتون به  مدت  چهار سال از برنامه های در دست اجرا  برای مبارزه با آفت مگس زیتون است .

استاندار قزوین هم در این نشست گفت :  در حال حاضر 90 درصد از روغن  مورد نیاز کشور وارداتی است که می توان  با توسعه باغات زیتون در کاهش واردات روغن به کشور گام برداشت .


فریدون همتی همچنین  از ارسال نامه ای به رئیس جمهور با امضاء استانداران گیلان ، زنجان و قزوین برای حمایت و مبارزه با افت مگس زیتون خبر داد .
انتهای پیام/

برچسب ها: بررسی ، آفت ، زیتون ، مگس ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار