معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربايجان شرقي بر فرهنگ سازي و عادت دادن مردم به كاهش مصرف انرژي همزمان با اقدامات مديريتی و اجرايي تاكيد كرد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدصادق پورمهدي درچهارمين همايش مديريت مصرف برق در تبريز، با اشاره به آمارهاي بالاي مصرف در ايران گفت: اين خبر خوبي نيست كه بگويم كشور من ايران عزيز در تمامي حوزه هاي مصرف از جمله در مصرف آب ، برق ، گاز و ديگر مصارف مورد نياز زندگي در دنيا شاگرد اول است.
وي گفت: ما قبل از توجه به افزايش توليد به شدت به فرهنگ سازي و مديريت مصرف در جامعه نياز داريم اگر چه ساخت نيروگاه هم مورد نياز است.
معاون عمراني استانداري آذربايجان شرقي گفت: با وجود اينكه ما در سال هاي اخير در زمينه ساخت نيروگاه ها و افزايش توليد انرژي پيشرفت هاي خوبي داشتيم اما آن گونه كه لازم بوده نتوانستيم ميزان مصرفمان را كاهش دهيم.
پورمهدي گفت : اگر چه در يكي دو سال اخير در راستاي سياست هاي دولت و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب تلنگري به جامعه و دستگاه هايي اجرايي در خصوص ضرورت صرفه جويي و مديريت مصرف زده شد ، اما ابعاد مساله اهتمام بيشتر و مشاركت همه را طلب مي كند.
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي از اقدامات انجام شده وزارت نيرو و سازمان هاي استاني در زمينه كاهش مصرف انرژي قدرداني كرد و گفت: به واقع يكي از مجموعه هايي كه در سال هاي اخير موفق عمل كرده و توانسته خود را با دانش روز دنيا تطبيق دهد وزارت نيرو و سازمان هاي زير مجموعه آن است.
وي با اشاره به سرعت پيشرفت علم و تحولات روز افزون دنيا، ضرورت كارآمدي و به روز شدن دستگاه هاي اجرايي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اگر دستگاه هاي اجرايي و خدماتي نتوانند به هنگام ، خود را با دانش و علم روز وفق دهند فاقد اثر بخشي بوده و به سمت ميرايي حركت خواهند كرد.
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش بسيح در سازندگي بر استفاده از ظرفيت هاي اين نهاد در برنامه هاي كاهش مصرف انرژي تاكيد كرد.
وي گفت: تجربه نشان داده بسيج در هر حوزه اي كه وارد شده اثر گذار بوده و ما اميدواريم با مشاركت و ورود اين نهاد به حوزه انرژي بتوانيم در فرهنگ سازي كاهش مصرف گامي هاي عملي برداريم.
فرمانده سپاه عاشورا هم گفت: عدم كنترل مصرف و تغيير شيوه ي مصرف و سوق به سمت تجمل گرايي ناشي از عمليات رواني و جنگ نرم دشمن است.
سردار غلام عسكر كريميان به نقش بسيج ادارات در مديريت مصرف برق اشاره كرد و افزود: شبكه گسترده بسيج كه در جاي جاي ايران حضور فعال دارد مي تواند در راستاي رسيدن به اهداف اين همايش تاثيرگذار باشد.
وي گفت: بسيجيان در ادارات نقش مثبتي دارند و انتظار مي رود از اين پس نيز به وظيفه ي خود در راستاي مديريت مصرف انرژي عمل كنند.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تبريز هم با بيان اينكه شدت مصرف انرژي در كشور سه برابر متوسط جهاني بوده و از بزرگترين چالش هاي كشور است، گفت: ما با ساده ترين روش ها، با تفكر و دقت در نحوه مصرف برق مي توانيم اين مصرف را به خوبي مديريت كنيم.
افشين روشن ميلاني با اشاره به پيك مصرف برق در تابستان تأكيد كرد: بازه ي زماني يك ماهه در فصل گرما كه از 15 تير تا پانزده مرداد ماه اتفاق مي افتد، پيك مصرف برق به حساب مي آيد و مشاركت عمومي براي عبور بدون خاموشي از اين دوره ي بحراني ضروري است.
وي گفت: شركت توزيع نيروي برق تبريز در سايه اقدام هاي فرهنگي و اطلاع رساني تلاش كرده تا مشتركان را در مديريت مصرف سهيم كند و در اين راستا نتايج خوبي نيز حاصل شده است.
روشن ميلاني همچنين به مسابقه اصلاح الگوي مصرف اشاره كرد و گفت: با برگزاري مسابقه اصلاح الگوي مصرف بين مشتركان خانگي و تجاري و رصد و پايش مصرف برق در بازه ي زماني مشخص شده، توانستيم مشاركت اين دسته از مشتركان را نيز در مديريت مصرف جذب كنيم.
در اين همايش تفاهم نامه همكاري بين شركت توزيع نيروي برق تبريز و سپاه عاشورا در جهت بهينه سازي، اصلاح الگوي مصرف و كاهش پيك بار شبكه در راستاي سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري به امضاء رسيد.
در چهارمين همايش مديريت مصرف برق 40 نفر از مشتركان خانگي و تجاري كه در مسابقه بزرگ اصلاح الگوي مصرف سال 94 شمسي شركت كرده بودند، با اهداي لوح تقدير و سكه ربع بهار آزادي تجليل شدند.
در اين آيين 15 ارگان دولتي كه در سال 94 شمسي با طرح هاي تشويقي مديريت مصرف شركت توزيع نيروي برق تبريز همكاري داشتند نيز لوح سپاس دريافت كردند.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار