مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: برای اینکه بتوانیم سد کلقان چای در حومه بستان آباد را در هفته دولت سال جاری آماده افتتاح کنیم به هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگارن جوان از تبریز ، غلامرضا هاشمی در بازدید معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور از پروزه سد کلقان چایی بستان آباد، اظهار کرد: ظرفیت ذخیره سازی این سد سالانه 21 میلیون متر مکعب بوده و قابلیت ارتقاء به 25 میلیون متر مکعب و بالاتر نیز وجود دارد.
 وی افزود: آورد رودخانه کلقان بیش از 35 میلیون متر مکعب است که کاربری آن قبلا برای کشاورزی لحاظ شده بود ولی به دلیل کیفیت بالای آب کاربرد آن را برای شرب و صنعت مناسب‌تر دیدیم؛ بنابراین با کسر حق آبه کشاورزی مابقی آب را برای مصارف صنعت و شرب در نظر گرفتیم که می‌تواند آب شرب بستان آباد و حتی شرق تبریز را تامین کند.
 هاشمی عنوان کرد: برای این پروژه در دو سال 35 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که قرار بود هر سال 17 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شود که در سال اول پرداخت شد اما امسال علی‌رغم اینکه اعتبار تخصیص یافت، اما پرداخت آن محقق نشد.
 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ما تمام برنامه ریزی‌ها را بر اساس تخصیص این اعتبار انجام و تمام تجهیزات هیدرومکانیکال مورد نیاز را خرید اعتباری کرده‌ایم؛ چرا که از دریافت اعتبار مطمئن بودیم.
 وی ادامه داد: حدود شش متر از تاج سد باقی مانده است، خاکریزی سد یک و نیم ماه طول می کشد و نصب تجهیزات و تکمیل سرریز مانع آبگیری نیست و با این اوصاف در صورت تامین اعتبار می‌توانیم طبق وعده‌ای که داده ایم این سد را در هفته دولت به بهره برداری برسانیم.
وی توضیح داد: محور سد در محل تلاقی بر سه شاخه رودخانه های قازان قوزان، بهادر چای و چینی بلاغ در 25 کیلومتری جنوب شرقی بستان آباد قرار دارد.
 لازم به ذکر است، شافعی معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور طی سفر یک روزه به آذربایجان‌شرقی  به همراه پورمهدی معاون عمرانی استان و بهبودی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از پروژه‌های عمرانی مصوب سفر سال گذشته رییس جمهور به این استان بازدید کردند.
 غلامرضا شافعی در این برنامه از عملیات تکمیلی راه آهن میانه - تبریز، سد کلقان چای بستان آباد، بزرگراه اهر - تبریز، اتوبان تبریز - سهند و نیز از طرح توسعه نیروگاه حرارتی تبریز بازدید و در نشست کارگاهی با پیمانکاران و مشاوران فنی تازه ترین تحولات و وضعیت این پروژه ها را مورد بررسی قرار داد.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.