رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان گفت: طرح مایه کوبی علیه بیماری آبله و شاربن در حال اجرا می باشد که پیش بینی می شود 400 هزار راس دام این شهرستان علیه این بیماری واکسینه شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی علیرضا قدرتی افزود :جمعیت دام سنگین هم که که نزدیک به 6 هزار راس می باشد بصورت رایگان نسب به بیماری شاربن مایه کوبی شوند.

وی گفت :یکی از وظایف مهم دامپزشکی تامین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماریهای همه گیر و قرنطینه‌ای دام می باشد که واکسيناسيون بعنوان یکی از شناخته ترین و معمول ترین روش های پیشگیری محسوب می شود،مایه کوبی با کاهش حساسيت ميزبان ، نسبت به يک بيماري عفوني، سبب ایجاد ایمنی در برابر عامل عفونت زا می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان افزود: محصولات دامی بخش وسیعی از اقتصاد و سلامت جامعه را به خود اختصاص می دهد و با توجه به این که بسیاری از بیماری های دامی مشترک بین انسان و دام بوده واکسیناسیون برای حفظ سرمایه کشور و سلامتی جامعه امری مهم می باشد.

وی از تمام دامداران خواست واکسیناسیون دام های خود را جدی بگیرند و با اکیپ های تحت نظارت دامپزشکی در این زمینه همکاری کنند تا دامی سالم و جامعه ای سالم داشته باشیم.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.