رئیس امور آب، کشاورزی و منابع طبیعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشورگفت: کشت محصولات فراسرزمینی یکی از سیاست‌های کشور برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حمید عدل گفت: آب عامل موثری در تولید محصولات کشاورزی است و مصرف آن در این بخش باید به صورت مدیریت شده و با برنامه‌ریزی باشد.

وی با بیان اینکه سیاست ما برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری درست از توان منابع آبی در کشور است، کشت فراسرزمینی را از سیاست‌های کشور برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: در کشت فراسرزمینی محصولات بانیاز بالای آبی توسط بخش خصوصی در کشورهای دیگر تولید شده و بعد به داخل کشور منتقل می‌شود و در قبال آن از آب داخل کشور برای کشت محصولات کشاورزی با نیاز کم آبی و اقتصادی بهره‌گیری خواهد شد.

عدل با بیان اینکه در تولید 80 درصد از محصولات کشاورزی خودکفایی داریم، اضافه کرد: کشت محصول به روش فراسرزمینیبدان معنانیست که در تولیدمحصولات اساسی وابسته به دیگر کشورها شویم.

رئیس امور آب، کشاورزی و منابع طبیعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به دیگر اقدامات و سیاست‌های کشور برای حفظ منابع آبی در کشور گفت: کشت محصول به روش نشائی و گلخانه‌ای یکی دیگر از اولویت‌ها برای بهینه‌سازی مصرف آب در بخشکشاورزی است.

عدل افزود: روش‌های جدید و نوین برای بهینه‌سازی مصرف آب بایدبین کشاورزان ترویج شده و از بذر مقاوم نیز استفاده شود.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، برنامه ، هدر ، جلوگیری ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.