مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوهرنگ، از استعدادیابی و شناسایی حدود 6 هزار هکتار از اراضی این شهرستان جهت توسعه باغات دیم و کشت گیاهان دارویی خبر داد.

استعدادیابی اراضی برای توسعه باغات دیم و کشت گیاهان دارویی در کوهرنگ
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عباس خسروی، با بیان اینکه محدودیت های منابع آبی، کشاورزی را به سمت کشت دیم محصولات سوق می دهد، گفت: در برنامه پنج ساله ششم توسعه، ضمن افزایش تولیدات کشاورزی، کشت گیاهان دارویی و گسترش باغات دیم در اولویت قرار دارد.

وی افزود: اخیراً حدود 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کوهرنگ نیز به همین منظور استعداد یابی و شناسایی شده است که متقاضیان واجد شرایط، در پی تشکیل شرکت های تعاونی برای واگذاری این اراضی هستند.

خسروی اضافه کرد: کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی استان، ضمن ارائه نظرات فنی و تخصصی جهت بهره برداری از این اراضی، برای تعیین بهترین گونه های گیاهی قابل کشت در این شهرستان، از اراضی شناسایی شده بازدید می کنند.
 
به گفته وی؛ شهرستان کوهرنگ با توجه به بارندگی 1400 میلیمتری سال زراعی قبل و کوهستانی بودن، یکی از بهترین سایت های چهارمحال و بختیاری برای توسعه کشت دیم و گیاهان دارویی به شمار می رود.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله 85 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار