آبادان؛

نقش ریه ها بر سلامت بدن

ریه ها اکسیژن هوا را به جریان خون می رسانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛هنگامی که نفس می کشید، ریه ها اکسیژن هوا را به جریان خون می رسانند. سلول های بدن برای انجام فعالیت های خود، به اکسیژن نیاز دارند.افرادی که مبتلا به بیماری های ریوی هستند، به سختی نفس می کشند.

بیماری های ریوی عبارتند از: آسم، بیماری انسداد مزمن ریوی، آنفلوانزا، ذات الریه، سل، سرطان ریه و ... .دستگاه تنفسی به دو بخش تقسیم می شود: فوقانی و تحتانی. اگر عفونت در هر کدام از این دو بخش رخ دهد، به نام همان بخش خوانده می شود.

دستگاه تنفسی فوقانی شامل بینی، حلق، حنجره و نای می باشد.دستگاه تنفسی تحتانی شامل ریه ها و اجزای آنهاست.

ریه تشکیل شده از برونش، برونشیول ها و آلوئول ها.علل عفونت ریهعلل عفونت ریه می تواند باکتری، ویروس و یا قارچ باشد. انگل ها نیز باعث این عفونت ها می گردند.عفونت باکتریایی از تمامی عفونت ها بیشتر است.

 این عفونت ها توسط آنتی بیوتیک ها درمان می شوند. عفونت های باکتریایی موجب سوزش پوست می گردند.

عفونت های ویروسی نیاز به دارو ندارند و خود به خود خوب می شوند. در عفونت های حاد ویروسی، لب ها و ناخن ها به رنگ آبی در می آیند.

 علائم عفونت ریوی ناشی از قارچ نیز همانند علائم عفونت ریوی ناشی از باکتری و یا ویروس است. در برخی موارد شدید، عمل جراحی برای برداشت توده قارچی لازم می باشد.اگر گلودرد شما در عرض چند روز بهبود نیافت و یا بعد از چند هفته، از شر سرفه خلاص نشدید، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

سرفه های مداوم، تنگی تنفس، درد قفسه‌سینه و خس خس سینه از علائم عفونت ریه می باشد که نیاز به بررسی فوری پزشک دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، نقش ، ریه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.