دیده بان حقوق بشر خبر داد:

استفاده گسترده رژیم سعودی از بمب های خوشه ای ساخت آمریکا در یمن

سازمان دیده بان حقوق بشر از استفاده گسترده رژیم سعودی از بمب های خوشه ای ساخت آمریکا در یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المیادین، سازمان دیده بان حقوق بشر، عربستان سعودی را به استفاده از بمب های خوشه ای ساخت آمریکا در بمباران مردم یمن متهم کرد. 

بر همین اساس، دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی تاکید کرد عربستان در حملات به یمن از تسلیحات خوشه ای ساخت آمریکا استفاده می کند.

این سازمان با اشاره به ممنوعیت استفاده از بمب های خوشه ای بر اساس معاهده سال 2008 افزود: عربستان در حملات هوایی به مناطق مسکونی یمن بمب های خوشه ای ساخت آمریکا را به کار می گیرد. صد و نوزده کشور این معاهده را امضا کردند، اما عربستان و آمریکا از جمله کشورهایی هستند که حاضر به امضای این معاهده نشدند. 

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد آمریکا با وجود انتشار گزارش های متعدد در این باره همچنان به فروش تسلیحات خوشه ای به عربستان ادامه می دهد که سلامت و جان غیرنظامیان را در یمن در بلندمدت با خطر روبرو می کند. 

مدیر تسلیحات در سازمان دیده بان حقوق بشر از آمریکا خواست تولید این نوع تسلیحات خوشه ای و فروش آن به عربستان را متوقف کند. 

دیده بان حقوق بشر در سال گذشته کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان در استان های عمران، الحدیده، صعده و صنعا یمن بر اثر استفاده از چهار نوع تسلیحات خوشه ای در حملات هوایی ائتلاف سعودی را ثبت کرده بود. 

بمب های خوشه ای در مساحت گسترده ای پخش می شود و بخش هایی از مواد منفجره آن عمل نمی کند و مانند مین در صورت تماس افراد منفجر می شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
دست آمریکائی ها و اقمار وابسته به آنها و به خصوص دولت اشغالگر صهیونیستی به همراه دبیرکل رشوه بگیر سازمان ملل به خون ملت یمن الوده است !!!!!!
حکام همه کشورهای صادرکننده مجوز برای کشتار مردم یمن در سازمان ملل باید پاسخگوی خرابی ها و خون های ریخته شده مردم بی گناه یمن باشند .
جامعه جهانی و ملت های آزاده باید به این کشتار ها و ادامه آن اعتراض کنند !!!!!!
مرگ بر ال سعود کافر و ائتلاف مسخره اش در منطقه !!!!!!!
آخرین اخبار