انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در حالی قرار است فردا برگزار شود که هنوز نامه تاییدیه هیأت دولت به این فدراسیون نرسیده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که جامعه فوتبال ایران چشم‌انتظار شنبه هجدهم اردیبهشت ماه است تا انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بین نامزدهای سه‌گانه مشخص شود، یک پرسش ذهن افکار عمومی را به خود مشغول کرده است؛ آیا این انتخابات وجهه قانونی دارد؟ پرسشی که خود محل بحث فراوانی است، چرا که فدراسیون فوتبال نهادی غیر دولتی به حساب می‌آید که تنها باید پاسخگوی فیفا باشد.

خاطره تلخ تعلیق فوتبال ایران هنوز هم خاطر فوتبال دوستان ایران را آزرده می‌کند. اتفاقی که در دوره‌ای حساس، ضربه جبران ناپذیری به رشد فوتبال ایران زد. این بار هم تقریباً داستانی مشابه در آستانه وقوع است تا یک بار دیگر کابوس تعلیق، خواب فوتبال ایران را آشفته کند. 

ماجرا از این قرار است که با وجود تاکید فدراسیون فوتبال بر انجام انتخابات ریاست این فدراسیون در هجدهم اردیبهشت، هنوز هیأت دولت نامه‌ای مبنی بر تاییدیه اساسنامه فدراسیون فوتبال به این نهاد نفرستاده است. سال‌های پیش و زمانی که اساسنامه فدراسیون فوتبال با تایید هیأت دولت وقت به فیفا ارسال شد، همه کار را تمام شده می‌پنداشتند اما با روی کارآمدن دولت یازدهم، دبیرخانه این دولت اعلام کرده است، تاییدیه کتبی هیأت دولت وقت در این دبیرخانه وجود ندارد! علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال هم از وجود تاییدیه کتبی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. همه این موضوعات دست به دست هم دادند تا حالا در آستانه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، معادله‌ای چندمجهولی پیش روی فوتبال ایران قرار بگیرد. معادله‌ای که اگر به جواب نرسد، احتمال تکرار اتفاقات ناخوشایند، چندان هم دور از ذهن نیست.  

هرچند هوشنگ نصیرزاده، رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال ایران چهارشنبه گذشته در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد این انتخابات بدون شک در موعد مقرر (فردا شنبه) برگزار خواهد شد اما او هم از وصول نامه تاییدیه هیأت دولت اظهار بی‌اطلاعی کرد. نصیرزاده معتقد بود هیأت رئیسه فدراسیون می‌تواند از حدود اختیارات خود استفاده کند و انتخابات را به انجام برساند.

 البته به نظر نمی‌رسد حدود اختیارات هیأت رئیسه فدراسیون تا آنجا باشد که بتواند تحت هر شرایطی انتخابات را برگزار کند. به هرحال باید منتظر ماند و دید سرانجام داستان انتخابات فدراسیون فوتبال و وجاهت قانونی‌اش به کجا خواهد کشید. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار