جمعه است ودل بی قرار بیرون زدن وقدم زدن بیاد آن" تنهای وحید" تمام کوچه های شهر پر از سکوت است وتنها صدای قدم های تو برسنگفرش کوچه می نشیند.

مهدیه کرمان ؛ تپش قلب جمعه ها درانتظاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خیابان های شهر درخلوتی خنکای صبح اردیبهشتی هستند وصدای گنجشکان قوی تر از همیشه به گوش می رسد بوی عطر اقاقیای خیابان گیج کننده است

دل کندن از رختخواب وراهی شدن سخت اما دل هوای رفتن به خانه یار دارد.

اینجا مهدیه مسجدمقدس صاحب الزمان کرمان است میعادگاه جمعه های دلسوختگان یار، دعای ندبه مهدیه سابقه ای چند دهه ای دارد درست از همان روزهای جنگ بود که با کمک عده ای از عاشقان مهدی آغاز شد وهرجمعه خیل کثیری از عاشقان امام غایب از گوشه وکنار کشور راهی این مکان می شوند.

قرار گرفتن گلزارشهدای کرمان در جوار مهدیه امتیاز بزرگی است برای چند برابرشدن حس معنوی ونزدیکی به کوه وجنگل بزرگ دست کاشت ایران امتیاز دیگر این مکان است.

تلالو صدای امن یجیب که در کوه می پیچد دلت می خواهد تا ابد در همین جا بنشینی وصدای خوش این بقیه الله را بشنوی وبشنوی و...

مهدیه اینجاست جایی که مردم کرمان را دلبسته خود کرده است ومراسم دعای ندبه جمعه هایش خواهان زیادی دارد،از اردوهای دانشجویی از شهرستان های استان تا گروههای پیاده روی از دیگر نقاط تا کسانی که اینجا گرهی از کارشان باز شده ومریض شان شفا گرفته تا کسانی که در گوشه وکنار کشور عنایتی متوجه قلب شان شده،همه وهمه دور یک نام می چرخند" مهدی ابن الحسن(عج)"

مراسم دعای ندبه هر جمعه در این مکان با شورخاصی برگزار می شود صبحانه نذری که نان وخیاری است به دست مردم می رسد تا رزق صبح گاه خود را نوش جان کنند ولیوان چای گرمی که بعد از ساعتها پیاده روی وجابجایی در مسیرهای شهری تا رسیدن به اینجا، خیلی می چسبد.

مراسم دعای ندبه مهدیه کرمان شهرت ملی دارد ،خیلی از مداحان بزرگ کشوری اینجا آمده ورفته اند خیلی ها از این مکان رزق معنوی خود را گرفته اند وخیلی ها اینجا در مکتب انتظار مهدی(عج) صبور شده اند ومهربان.

مهدیه که می آیی دلت نمی خواهد هیچ کجای دنیای بروی حتی خانه خودت...حس خوبی دارد نورانیت خاص اینجا و دستی که برسر دل خسته ات می کشند وخادمان مهربانی که وقتی کتاب دعا را دستت می دهند لبخندشان مهربان وگرم است.

هر صبح جمعه نشستن واین المنتظر خواندن، این طالب بدم المقتول بکربلا خواندن تمام هفته ات را بیمه می کند این را خیلی از مردمی که اینجا می آیند وپای ثابت جمعه های مهدیه هستند اعتراف می کنند، خیلی جوانها از بچگی اینجا آمده اند وجوان هایی که امروز پیر شده اند دلبستگی خاصی به مهدیه دارند.

همه اینها ثمره مهربانی وعنایت خاص ارباب منتظران به آنان است ،اینجا که می آیی همه درد می شوی وآه وافسوس از اینکه عمرت می گذرد وهنوز چشم به راه یاری.

افسوس از اینکه هنوز 313مرد واقعی نیست تا بلا گردان امام خود شوند، جمعه که می شود دلت می گیرد بس که حجم اتفاق بزرگ است، جمعه روز عید هفته است و روز انتظار ،در فرهنگ تشیع جمعه سمبل انتظاری شیرین برای ایجاد عدل وداد در جهان است.

اینجا مهدیه است ،جمعه و زمزمه " بنفسی انت من مغیب لم یخل منا" و زمزمه استغاثه از خداوند برای تحمل این درد جانفرسای انتظار ، به انتهای ندبه که می رسی تمام غمهای عالم می آید وبردلت می نشیند وبا خود فکر می کنی این جمعه هم خبری نشد ودعایم کارساز نشد...

وکاش بدانیم جمعه ها کاری از پیش نمی برند ما غایبیم نه امام زمان مان...کاش ما از غیبت برگردیم کاش آماده شویم ودنیا را نیز با خود به خروش آوریم برای یاوری بزرگ ترین عدل گستر تاریخ، پسرانسان، حجت ابن الحسن العسکری امام دوران.


سلامتی وتعجیل در امر فرج امام عصرصلوات.

گزارش از :مرضیه السادات حسینی راد


انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار