مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: تقويت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران، گسترش گردشگری مبتنی بر جوامع محلي را محقق می سازد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به نقش جوامع محلی در رسیدن به توسعه پایدار گردشگری گفت: مفهوم گردشگری پایدار ریشه در توسعه پایدار شهری و توسعه جوامع محلی دارد که این توسعه موجب رشد و پیشرفت همه جانبه در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می شود .

رضا علیزاده با بیان اینکه؛ توجه به گردشگری پایدار را عنصری مهم در تصمیم گیری های کلان کشور خواند و افزود: ظهور اندیشه توسعه پایدار با تأکید بیش از پیش بر افزایش نقش جوامع محلی ، حرکت به سمت توسعه گردشگری پایدار را تسهیل می بخشد .

وی بر لزوم آشنایی با مفهوم توسعه، سیر تکامل آن و چگونگی ظهور پایداری در توسعه برای تمام رده های مدیریت و تصمیم گیری در حوزه عمران و ابادانی تاکید نمود و گفت: باید در سیر مطالعاتی روند توسعه ، نقش مشارکت جامعه محلی بعنوان یکی از فاکتورهای اصلی مورد بررسی قرار گیرد.

علیزاده؛ نگرش های نوین مشارکتی را یک نیاز ضروری برای شکل گیری گونه های جدیدی از گردشگری مانند گردشگری جامعه محور دانست و تصریح نمود: با توجه به ویژگی های گردشگری جامعه محور و نقش آن در توانمندسازی جامعه محلی، رونق این نوع گردشگری می تواند نقش موثری برای دستیابی به توسعه پایدار گردشگری، به ویژه در کشورهای در حال توسعه ایفاء نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به توانمندی های نقاط مختلف استان در تحقق توسعه پایدار گردشگری، تقويت بخش خصوصي را عاملی مهم جهت بالندگی گردشگري مبتني بر جوامع محلي خواند و بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران تاکید نمود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.