سنندج؛

نماینده ولی فقیه در استان کردستان: کاربردی کردن علوم در بخش‌های مختلف از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: کاربردی کردن علوم در بخش‌های مختلف که از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است موجب استقلال و ایستادگی و خروج کشور از وابستگی به غرب در عرصه‌های مختلف می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفترنماینده ولی فقیه درکردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: امروزه همه کشورهای پیشرفته به سمتی می‌روند که بهترین استفاده را از منابع طبیعی خدادادی کشور خود داشته باشند و به این منظور بر روی آموزش‌های کاربردی و فنی و حرفه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی افزود: رشد علمی در استان کردستان خوب اما نامتوازن بوده است و همین موضوع نیاز به برگزاری دوره‌های مختلف پودمانی را در همه نقاط استان نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: نیروی انسانی آموزش‌دیده شده سرمایه‌های پایدار و مطمئن هر جامعه را تشکیل می‌دهد که برای ورود آنها به بازار کار باید برنامه‌ریزی کرد.

وی ادامه داد: استان کردستان دارای منابع و ثروت‌های طبیعی فراوانی است که ظرفیت این را دارند که برای توسعه استان از آنها استفاده شود.

حسینی‌شاهرودی به افزایش شمار دانش‌آموختگان مراکز علمی و دانشگاهی در استان اشاره کردو افزود: وجود نیروی کار جوان و دانش‌آموخته از مهم‌ترین ظرفیت‌های بالقوه استان کردستان برای دستیابی به رشد و توسعه است.

وی گفت: کاربردی کردن علوم در بخش‌های مختلف که از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است موجب استقلال و ایستادگی و خروج کشور از وابستگی به غرب در عرصه‌های مختلف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: استان کردستان ظرفیت‌های مختلفی در بخش کشاورزی و گیاهان دارویی دارد که برای هر یک از این بخش‌ها باید برنامه داشت.

وی بیان کرد: وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان در کردستان و هم‌جواری با اقلیم کردستان این فرصت را برای برنامه‌ریزی در بخش جذب توریست و گردشگر از این منطقه به دلیل تشابهات فرهنگی میسر می‌سازد.

حسینی‌شاهرودی افزود: بهره‌مندی بیشتر از منابع طبیعی و سرمایه‌های انسانی به رشد و توسعه استان کمک و زمینه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم می‌سازد.

وی به رسالت دانشگاه علمی و کاربردی اشاره کرد و افزود: دانشگاه علمی و کاربردی با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای از طریق آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت می‌تواند باری از مشکلات اشتغال استان را کم کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: از طریق آموزش‌‌های تخصصی و کوتاه‌مدت می‌توان مدرک‌گرایی را به حداقل رساند و از این طریق زمینه کار و فعالیت مستقیم جوانان را در حرفه‌های موردنیاز جامعه فراهم کرد.

وی درادامه گفت: یکی از معضلات کشور ما بحث اشتغال است که استفاده بهینه و اصولی از منابع و معادن می‌تواند فرصت اشتغال زیادی را برای جوانان ایجاد کند.

حسینی‌شاهرودی افزود: به برکت انقلاب اسلامی استان کردستان در بعد از انقلاب از نظر افزایش سطح سواد و تحصیلات دانشگاهی رشد چشمگیری داشته است.

وی گفت: در حال حاضر قسمت زیادی از دانش‌آموختگان دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی بیکار هستند که برای به‌کارگیری متناسب با رشته‌های تحصیلی آنها، نیاز به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.