سنندج؛

رشد 8 درصدی شناسایی باندهای قاچاق استان کردستان در سال گذشته

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان از شناسایی و متلاشی کردن 25 باند قاچاقچی مواد مخدر در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در بحث شناسایی باندهای قاچاق در سال گذشته 8 درصد نسبت به سال 93 رشد داشته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،سلیم کریمی درجلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که با حضور قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در سنندج برگزار شد،گفت: اجتماعی‌کردن مبارزه با مواد مخدر از مهم‌ترین اولویت‌های شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان است که خوشبختانه گام‌های بسیار خوبی در این خصوص برداشته شده است.

وی با اشاره به برگزاری 190 جلسه استانی و رشد 3.7 درصدی در این زمینه، افزود: 128 جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور فرمانداران در سطح شهرستان‌ها برگزار شده است.

کریمی بیان کرد: براساس آمار 35 درصد آلودگی به مواد مخدر در استان تریاک، 15 درصد هشیش و 15 درصد هروئین است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، به اقدامات مبارزه‌ای در خصوص مقابله با خورده فروشان مواد مخدر اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته 400 نفر خورده فروش و 85 محله در سال گذشته در سطح استان ساماندهی شده است.

وی از کشف یک‌ تن و 249 کیلوگرم مواد مخدر در استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: در زمینه کشفیات مواد مخدر در سال 94 نسبت به سال 93 رشد 21 درصدی داشته‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان افزود: 4 هزار و 174 نفر در زمینه مواد مخدر در سال گذشته دستگیر شده‌اند، گفت: در این حوزه نسبت به سال 93 بیش از 7 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه براساس آمار موجود 35 درصد از زندانیان در استان مربوط به مواد مخدر هستند، افزود: 59 مرکز غیردولتی و 13 مرکز دولتی در استان فعال هستند.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، 8 هزار و 659 نفر در سال گذشته در مراکز ام‌.ام‌.تی و 90 نفر در 2 مرکز نگهداری کاهش آسیب‌های تبصره 2 ماده 16 زیرپوشش خدمات درمانی قرار گرفته‌اند.

کریمی از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 2 هزار و 638 نفر طی سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: اجرای طرح نهضت مسجد پیشگیری با توجه به ظرفیت‌ بالای استان در این حوزه از اولویت‌های مهم استان در سال‌جاری است.

وی بااشاره به اینکه در زمینه برگزاری جلسات از نظر کمیت جزو 3 استان برتر کشور بوده‌ایم، افزود: شورای مبارزه با مواد مخدر استان در همه شاخص‌ها در استان موفق عمل کرده و این برنامه‌ها در سال‌جاری نیز با جدیت خاصی دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.