مودبیان شتاب‌زدگی در انجام کارهای تصویری و هنری را امری غیر حرفه‌ای قلمداد کرد.

داریوش مودبیان بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص تعامل حرفه‌ای بازیگر و کارگردان به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در ابتدا بگویم که ما هنوز به یک نظام حرفه‌ای نرسیدیم؛ یعنی سینما تابع دستورات حرفه‌ای نیست تا هر یک از عوامل به وظیفه و اندازه کار خود واقف شود و در آن راستا حرکت کند. پیش می‌آید که کارگردان به خاطر فشار کاری بالا انتظار دارد که بازیگر بیش از حد توان و بعضی مواقع 24 ساعته در خدمت فیلم باشد! و یا بالعکس بازیگر در برخی مواقع زیر بار حرف‌های کارگردان نمی‌رود. در نتیجه اگر دارای نظام کاری و تعریف مشخصی از آن باشیم، این نمونه اتفاقات نخواهد افتاد.

وی افزود: به عنوان نمونه در بحث گریم‌های سنگین و تعاملی که به خاطر سختی کار باید بین کارگردان و بازیگر به وجود بیاید، شتاب‌زدگی آن هم در کارهای مذهبی و تاریخی مشکلاتی به وجود می‌آورد؛ یعنی بازیگر به خاطر سنگینی و لزوم به موقع رسیدن به نقش دلخواه با شتاب‌زدگی از طریق گریم، طاقت و انرژی خود را از دست می‌دهد که در نتیجه به کیفیت کار ضربه وارد می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموعه‌های تلویزیونی که هم کارگردان و هم بازیگر بودم، اگر شرایط خاصی پیش می‌آمد به بازیگر و خودم فرصت کافی برای رسیدن به نقش و آماده‌سازی لازم را می‌دادم تا روی کیفیت تاثیر سوء نگذارد.

مودبیان در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما برای رسیدن به یک نظام حرفه‌ای می‌توانیم از تجربیات کشورهای صاحب نام در عرصه تصویر، الگوبرداری فرهنگی کنیم تا به تعریف مشخص کاری برسیم و در نتیجه از مشکلات احتمالی در عرصه ساخت فیلم و سریال جلوگیری کنیم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار